BRATISLAVA 21. novembra (WEBNOVINY) – Yvan Muller získal v senzačnom finále šampionátu v Macau titul Majstra sveta v sezóne 2011 seriálu WTCC. Celkovo ide o jeho tretí titul, pričom dva z nich získal za volantom Chevroletu. Rob Huff bol jeho nebezpečným vyzývateľom až do samotného konca majstrovstiev. Britský jazdec preukázal svoje skvelé schopnosti dvojnásobným víťazstvom v bývalej portugalskej enkláve. Zvýšil tak počet svojich víťazstiev v Macau na päť. Yvan Muller skončil na druhom a treťom mieste. Znova tak ukázal všetko svoje majstrovstvo a umenie v pretekoch cestovných automobilov.
Napokon skončili títo jazdci s tesným odstupom 3 bodov. Zo sezóny vzišiel skvelý šampión, rovnako skvelý vice- šampión a bezprecedentný rad rekordných výsledkov pre Chevrolet, tím RML a nový Chevrolet 1,6 turbo (21 víťazstiev z 24 pretekov a 12 pole position počas 12 podujatí). Tento nový automobil s novým motorom vstúpil na pretekársku dráhu v septembri 2010.
Alain Menu, ktorý zohrával kľúčovú úlohu v tomto roku triumfov, nemal v Macau šťastie a jeho víkend sa skončil v prvom kole prvých pretekov, keď sa stal účastníkom nehody, ktorú nezavinil. Prvé preteky boli veľmi stresujúce, s oneskoreným štartom a dvoma výjazdmi safety car v prvej časti. Rob Huff dobre využil svoju pole position počas štartu aj obidvoch reštartov, no bol neustále pod Mullerovým tlakom. Yvan niekoľkokrát atakoval Roba na konci veľmi dlhej rovinky a bol dosť blízko na to, aby Roba ohrozil, ale Rob vydržal na čele až do cieľa.
V 2. pretekoch bol safety car na trati raz. Rob Huff, ktorý štartoval z tretieho miesta, sa v treťom kole prebojoval do čela potom, čo vynikajúco predbehol Nykjæra. Muller, ktorý odštartoval z ôsmeho miesta, sa rýchlo dostal na štvrtú pozíciu, čo mu stačilo na zabezpečenie titulu. Napokon predbehol Nykjæra a zavŕšil sezónu na stupni víťazov.
Rob Huff (1./1.): „Bolo to veľmi emotívne. Urobil som, čo som len mohol, aby som využil svoju šancu, ale nestačilo to. Som súčasne nespokojný, že som nesplnil svoj cieľ s takým malým rozdielom a súčasne veľmi spokojný s mojimi dvoma víťazstvami a sezónou. Skončil som sezónu s rovnakým počtom víťazstiev a pole position ako Yvan a myslím, že som počas celej sezóny ukázal veľkú konzistentnosť, keďže som všetky preteky dokončil na bodovaných miestach. Yvan ma vždy prinútil ísť až na doraz, aj dnes v prvých pretekoch, a vďaka tomu som sa ako jazdec veľmi zlepšil. Gratulujem Yvanovi, ktorý znova dokázal, že patrí k najväčším osobnostiam pretekov cestovných automobilov. Rád by som zdôraznil vynikajúcu prácu tímu a tiež skvelý vzťah, ktorý máme s Yvanom a Alainom. Na budúci rok tu budeme opäť a už sa naň teším…“
Yvan Muller (2./3.): „Je to jednoducho fantastické, byť opäť majstrom, najmä po takom stresujúcom víkende, ako bol tento v Macau. Bola to vynikajúca sezóna, ktorá sa pre mňa nezačala príliš dobre. V jej strede sa to podstatne zlepšilo vďaka práci, vykonanej s mojim inžinierom Chrisom Croninom a celým tímom. To mi umožnilo krok za krokom napredovať až do vzrušujúceho finále… Vedel som, že Rob tu môže zvíťaziť v obidvoch pretekoch, čo aj dokázal, a že ja si nemôžem dovoliť riskovať. Šampionát sa tak aj vyvíjal a som si istý, že Rob v ňom čoskoro zvíťazí. Je to skvelý deň pre celý tím a ja pociťujem intenzívne a hlboké zadosťučinenie.“
Alain Menu (nedokončil/neštartoval): „Iste, o takomto konci sezóny som určite nesníval. V prvých pretekoch som dobre odštartoval, mnohých som predbehol. Vedel som, že trať je v zákrute Mandarin veľmi znečistená a snažil som sa predísť problémom. Nanešťastie, do Couta štuchlo iné auto, vytlačil ma von a dvakrát do mňa narazil, keď prestal auto ovládať. Pre mňa to znamenalo koniec, pretože moje auto bolo celkom poničené a medzi pretekmi nebolo dosť času na opravu. Znamenalo to, že som sa na obidva preteky pozeral z depa a zablahoželal som Yvanovi i Robovi k skvelej sezóne.“
Ray Mallock: „Bol to veľmi intenzívny víkend, s veľkým napätím v kokpitoch i v depe, ale so skvelým súbojom na trati. Yvan i Rob dokázali, že sú hodní titulu majstra sveta, a chcem im gratulovať k tomu, že boli takí graciózni v tomto súboji. Som naozaj hrdý, ako každý člen tímu prispel k tomuto súboji a k finále.“
Eric Nève: „Nemohli sme si želať vzrušujúcejší a krajší záver tejto výnimočnej sezóny. Titul si zaslúžil Yvan aj Rob, ale majster môže byť len jeden. Veľmi ma teší skutočnosť, že nám poskytli skvelú show a svojim tvrdým a férovým bojom zložili hold športu. Blahoželám tiež celému tímu k jeho profesionalite a perfektnej príprave automobilov, vďaka čomu žiadny mechanický problém nenarušil súboj o titul.“
MACAU – výsledky 1. pretekov:
1. R Huff Chevrolet Cruze 11 kôl za 35 min 01,903 s
2. Y Muller Chevrolet Cruze + 1,016 s
3. G Tarquini SEAT SR León 1,6T + 5,666 s
4. T Coronel BMW 320 TC + 8,239 s
5. M Nykjær SEAT SR León 1,6T +10,778 s
Nedokončil A Menu Chevrolet Cruze 0 kôl (nehoda)
MACAU – výsledky 2. pretekov:
1. R Huff Chevrolet Cruze 11 kôl za 33 min 23,223 s
2. T Coronel BMW 320 TC + 4,680 s
3. Y Muller Chevrolet Cruze + 8,695 s
4. G Tarquini SEAT SR León 1,6T + 9,047 s
5. M Nykjær SEAT SR León 1,6T +10,218 s
Neštartoval A Menu Chevrolet Cruze
Poradie jazdcov po 24 z 24 pretekov (konečné):
1. Y Muller (Chevrolet), 433 bodov; 2. R Huff (Chevrolet), 430; 3. A Menu (Chevrolet),
323; 4. T Coronel (BMW), 233; 5. G Tarquini (SEAT), 202; … 12. D O’Young (Chevrolet), 43;
15. C Bueno (Chevrolet), 25; … atď.
Poradie výrobcov po 24 OF 24 (konečné):
1. Chevrolet, 973 bodov; 2. BMW, 583; 3. SEAT, 522; 4. Volvo, 154.