BRATISLAVA 29. januára (WEBNOVINY) – Pre Golf 4MOTION sú k dispozícii iba dva motory. Ide o naftové agregáty 1.6 TDI a 2.0 TDI. Obidva motory sú v prípade verzie s pohonom všetkých štyroch kolies kombinované výhradne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Nový Volkswagen Golf dostal najnovšiu generáciu medzinápravovej spojky Haldex, v poradí už piatu. Tá je oproti staršej verzii o čosi ľahšia a aj vďaka novému elektrickému čerpadlu reaguje opäť o čosi rýchlejšie. Samozrejmosťou je systém XDS – elektronika, ktorá pribrzďovaním kolies simuluje činnosť samosvorného diferenciálu.
Golf 1.6 TDI 4MOTION váži 1410 kg, čo je o 115 kg viac v porovnaní s rovnakou verziou tohto modelu s pohonom iba predných kolies. Za nárast hmotnosti nie je zodpovedný iba pohon 4×4, ale do istej miery aj viacprvková zadná náprava, ktorou musí byť verzia s pohonom 4MOTION vybavená. Slabšie motorizácie (vrátane motora 1.6 TDI) totiž nemajú vzadu viacprvkové nezávislé zavesenie, ale tuhú nápravu.
Dvojliter pribral o 95 kíl na výsledných 1445 kg. Tento prírastok hmotnosti už vyjadruje iba váhu pohonu 4MOTION. Priemerná spotreba narástla v porovnaní so štandardnou verziou o 0,6 litra na výsledných 4,7 l/100 km. Slabší motor 1.6 TDI s pohonom 4MOTION potrebuje na 100 km o 0,7 litra paliva viac (3,8 l vs. 4,5 l). Výhody pohonu 4×4 však určite netreba zdôrazňovať…najmä v zimnom období.