BRATISLAVA 26. februára (WEBNOVINY) – Elektrický Golf sa od toho bežného navonok veľmi nelíši. Dostal iba mierne pozmenený predný nárazník, vďaka ktorému má o čosi nižší aerodynamický odpor vzduchu. Keďže je auto poháňané elektromotorom, nemá žiaden výfuk. Tu sa však zoznam vonkajších odlišností končí.
Pod kapotou nájdete namiesto motorov TSI či TDI elektromotor s výkonom 85 kW (115 k) a krútiacim momentom 270 Nm. Motor roztáča predné kolesá. Energiu mu dodávajú batérie schované v podlahe a pod zadnými sedadlami. Trochu zasahujú aj do batožinového priestoru, takže na batožinu ostalo 345 litrov. To je o 35 litrov menej, ako má k dispozícii bežný Volkswagen Golf.
Plné nabitie batérií z domácej elektrickej siete trvá päť hodín a postačí na prejdenie vzdialenosti 175 km. Nabíjanie pomocou rýchlonabíjačky však dokáže skrátiť čas potrebný na úplné nabitie na 45 minút.
Elektrická verzia Volkswagenu Golf je kvôli batériám v porovnaní s bežným Golfom ťažšia zhruba o 250 kg. Výkon 85 kW teda dokáže auto rozbehnúť z pokoja na stovku za 11,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 135 km/h.
Volkswagen e-Golf, ako je táto elektronická verzia označovaná, však dokáže fungovať v troch jazdných režimoch: Normal, Eco a Range. Spomínané údaje platia pre prvý z týchto troch režimov. Počas jazdy v režime Eco je výkon motora znížený na 70 kW (95 k) a maximálna rýchlosť obmedzená na 120 km/h. Tretí režim Range ešte viac pomáha predĺžiť dojazd auta vypnutím klimatizácie. Maximálna rýchlosť je v režime Range limitovaná na 95 km/h.
Elektrický Volkswagen Golf bude mať svetovú výstavnú premiéru už na budúci týždeň na autosalóne v Ženeve. Do predaja by sa mal dostať zhruba v polovici roka. Slovenský importér však s dovozom na Slovensko ešte v priebehu tohto leta nepočíta. Príchod na náš trh je očakávaný najskôr začiatkom roka 2014.