ŠANGHAJ 6. januára (WEBNOVINY) – Japonská automobilka Toyota Motor Corp v stredu uviedla, že predaj jej áut v Číne v roku 2009 medziročne vzrástol o 21 %, avšak zaostáva za jej konkurentom General Motors, ktorému predaj vzrástol v medziročnom porovnaní v krajine o 67 %. Toyota predala v roku 2009 v Číne 709 tis. vozidiel, zatiaľ čo v roku 2008 predala 585 tis. kusov. GM predal v minulý rok v Číne 1,83 mil. vozidiel, z čoho bolo 1,06 mil. väčšinou malých úžitkových vozidiel a malých dodávok. Analytici predpokladajú, že slabší predaj automobilky Toyota v Číne bol v dôsledku nedostatku predaja malých automobilov, ktoré zaznamenali v tomto roku v krajine vďaka vládnej daňovej iniciatíve prudký nárast.
Avšak celoročný predaj automobilky Toyota za rok 2009 zrýchlil. V roku 2008 predstavoval rast predaja automobilky v krajine 17 % a v deviatich mesiacoch roka 2009 zaznamenala rast o 13 %.
SITA, Reuters