BRATISLAVA 2. júla (WBN/PR) – Nová ŠKODA Superb úspešne absolvovala svoje prvé vystúpenie na štarte Tour de France. Po začatí predaja oslávil kompletne prepracovaný špičkový model svoju premiéru ako riaditeľské červené vozidlo na čele pelotónu Tour. ŠKODA ako hlavný sponzor podporuje cyklistické preteky okolo Francúzska tento rok už desiatykrát.
„Nová ŠKODA Superb má za sebou skvelé prvé vystúpenie,“ hovorí Werner Eichhorn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA pre oblasť predaja a marketingu. „Využitie modelu Superb ako riaditeľského červeného vozidla je výbornou príležitosťou pre prezentáciu našej novej vlajkovej lode. Náš špičkový model ukazuje svoje prednosti aj na cyklistickej trati,“ dodáva Eichhorn.
Česká automobilka sa pri jubilejnom 100. ročníku slávnych cyklistických pretekov prezentuje celkom 250-timi vozidlami, z toho ôsmimi červenými vozidlami typu ŠKODA Superb. Tohtoročná Tour de France prebieha od 29. júna do 21. júla.
Červená ŠKODA Superb jazdí na najprominentnejšom mieste, ktoré Tour môže ponúknuť: na čele pelotónu. Červený automobil je navyše jediným vozidlom, ktoré môže prejsť cieľovú čiaru spoločne s pretekármi. Na zadnom sedadle Superbu sedí počas jednotlivých etáp riaditeľ Tour Christian Prudhomme. „Svoj Superb milujem, je to fantastické auto. Aj keď meriam 190 centimetrov, rovnako ako môj vodič, sedí sa mi vzadu extrémne pohodlne a môžem si dokonca aj prehodiť nohu cez nohu. Obzvlášť veľkú radosť mám tento rok z gigantickej panoramatickej sklenenej strechy,“ zdôraznil. Panoramatická strecha, zasahujúca až do zadnej časti strechy, umožňuje, aby cestujúci na zadných sedadlách dokonca stáli.
Pre Tour de France sa využíva Superb v špeciálnom odtieni červená Corrida. Vo vozidle riaditeľa Tour sa nachádza technické vybavenie, ktoré počas jednotlivých etáp umožňuje neustálu komunikáciu s ostatnými účastníkmi. Všetky komunikačné prístroje sú umiestnené v držiaku, ktorý je pripevnený na zadnom sedadle. Celkovo poskytla ŠKODA organizátorom Tour 250 vozidiel, popri vozidlách Superb aj modely Octavia, Octavia Combi, Rapid, Yeti a Citigo.
ŠKODA tento rok podporuje Tour de France už desiatykrát v pozícii hlavného sponzora. „Cyklistika je vysoko dynamický šport, ktorý je schopný nadchnúť milióny ľudí na celom svete a k značke ŠKODA sa skvelo hodí,“ hovorí Werner Eichhorn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA pre oblasť predaja a marketingu. Popri ľadovom hokeji je cyklistika najdôležitejším pilierom medzinárodnej stratégie sponzoringu spoločnosti ŠKODA. Dôležitú úlohu pritom zohráva aj masová cyklistika.
Hlavnú úlohu v sponzorských aktivitách hrá od samotného počiatku mohutné nasadenie vozidiel. 250 vozidiel značky ŠKODA prejde počas Tour každoročne približne 2,8 milióna kilometrov. V uplynulých deviatich rokoch prešla flotila celkovo takmer 25 miliónov kilometrov. Automobily ŠKODA pritom zažiarili aj absolútnou spoľahlivosťou: do dnešného dňa žiadne z vozidiel neprerušilo jazdu z dôvodu technickej poruchy.
Sponzorská podpora Tour de France svedčí o mimoriadnom vzťahu značky ŠKODA k cyklistike. Úspešná história mladoboleslavského podniku totiž výrobou bicyklov začala. Už na konci predminulého storočia v decembri 1895 založili mechanik bicyklov Václav Laurin a kníhkupec Václav Klement továreň na výrobu velocipédov. Od roku 1899 vyrábali aj motocykle a roku 1905 aj automobil Voiturette A, prvý automobil značky. V roku 1925 sa firma L & K spojila s koncernom ŠKODA.
Tour de France patrí medzi najväčšie športové podujatia na svete, prekonávajú ju iba futbalové majstrovstvá sveta a olympijské hry. Len okolo trate pretekárov vlani povzbudzovalo približne dvanásť miliónov fanúšikov, k nim je nutné pripočítať zhruba 1,7 miliardy televíznych divákov na celom svete.