BRATISLAVA 18. októbra (WEBNOVINY) – Hneď na úvod by som rád označil nové Volvo C70 za naozaj krásne auto, pretože dizajn, spoločne s prevedením interiéru, sú najsilnejšie stránky tohto auta. Možno so mnou budú nesúhlasiť majitelia pôvodného Volva C70, ktoré bolo predstavené v roku 1996. Vyrábalo sa totiž v dvoch verziách – ako plnohodnotné kupé a ako pravý kabriolet s plátennou strechou. V roku 2006 však prišla na trh druhá generácia modelu, ktorá už ale zlučovala tieto dve karosárske verzie do jednej modernej. Volvo C70 druhej generácie sa predstavilo s kovovou skladacou strechou, ako moderné CC (Coupé-Cabrio). Zhruba pred rokom predviedla na frankfurtskom autosalóne švédska automobilka Volvo modernizovanú verziu kupé-kabrioletu C70, ktorý sme teraz mali možnosť podrobiť redakčnému testu.
Ako už bolo povedané, napriek tomu, že ide o čisto subjektívne tvrdenie, Volvo C70 je pekné auto. Nestretol som sa so žiadnou negatívnou reakciou, ktorá by sa týkala vzhľadu tohto auta. Po facelifte dostalo Volvo C70 novú prednú časť, ktorá lepšie korešponduje sú súčasnými modelmi tejto značky. Nová predná časť ja zároveň najmarkantnejšou zmenou oproti predchodcovi. Novinkou je tiež napríklad farba Flamenco Red, ktorou je nalakovaný aj testovaný exemplár. Za pochvalu stoja aj 18-palcové disky kolies so štíhlymi piatimi cípmi.
Interiér
Nová C70-tka je vo vnútri typické Volvo. Sedadlá sú maximálne komfortné, a to nie len tie predné. Vzadu sa pohodlne odvezú dvaja dospelí ľudia. Keďže ide o štvormiestne auto, ergonómia zadných sedadiel je tomu prispôsobená a na zadných sedadlách tak máte oveľa viac pohodlia, ako v päťmiestnych autách. Limitujúci faktor je priestor na nohy a hlavu, no s výškou 180 cm nebudete mať žiaden problém.
Batožinový priestor ponúka celkom veľkorysých 404 litrov. Samozrejme, pokiaľ je strecha hore. Po jej zložení klesne tento objem na 200 litrov. S batožinovým priestorom je to dosť zložité. Viac sa o ňom dočítate vo fotogalérii.
Motor
Motor D4, ktorý pracoval pod kapotou testovaného auta, je absolútnou novinkou. Ide o dvojlitrový, pre Volvo typický, päťvalec. Turbodiesel s priamym vstrekovaním Common-Rail produkuje slušných 130 kW (177 k) už pri 3 500 ot./min. a 400 Nm už od 1 750 ot./min. V spojení so šesťstupňovou automatickou prevodovkou si od vás v mestskej premávke vypýta okolo 8,5 litra nafty na 100 km. Mimo mesta by ste sa mali zmestiť do siedmych litrov, na diaľnici do ôsmich. K dispozícii je aj slabšia verzia rovnakého motora s označením D3. Ten ponúka 110 kW (150 k) a 350 Nm.
Jazda
Volvo C70 je tak skvelé auto, až je mi ľúto napísať, že sa dostávame k jeho slabej stránke, ale bohužiaľ, je to tak. Začnem, ako vždy, posedom. Ten je bez výhrad. Sedí sa príjemne nízko, ako v pravom kupé / kabriolete, skrátka, ako v športovom aute. Dojem z jazdy vám však pokazí volant pripomínajúci kormidlo. Keďže Volvo C70 technicky vychádza zo sedanu S40, zdieľa s ním aj interiér a teda aj neprirodzene veľký volant.
Motor je skvelý. Má dostatok sily, aj keď možno v nižších rýchlostiach počuť trochu viac, že pracuje, najmä pokiaľ ešte nie je zahriaty. Za to však môže aj automatická prevodovka. Tá je moderná, dokáže brzdiť motorom, sama podradí, pokiaľ zistí, že idete z kopca, no aj tak som občas nechápal jej rozhodnutia. Niekedy som mal pocit, že málo využíva veľký krútiaci moment motora a často ho drží v zbytočne vysokých otáčkach. S tým sa spája ďalšia nevýhoda a tou je náhon iba na predné kolesá. S manuálnou prevodovkou by to problém nebol, no 400 Nm je dosť a často sa stáva, najmä na mokrom povrchu, že automatická prevodovka necitlivo pošle na predné kolesá všetkých 400 Nm a predné kolesá samotné majú problém s trakciou. Chcelo by to pomoc zadnej nápravy.
Keď sa Volvo C70 snažíte viesť sériou prudkých zákrut športovejším štýlom, stretnete sa s veľkou neochotou. Mal som pocit, že po celý čas sa ma to auto chcelo opýtať, či som normálny a či som sa náhodou nepomiatol. Oveľa radšej by bolo, keby som zastavil, spustil strechu a vychutnával si jazdu okorenenú mimoriadne kvalitným prejavom audiosystému.
Na riadení je cítiť, že auto je ťažké. Zatáča preto s neochotou. Ten dojem ešte zvýrazňuje spomínaný veľký volant. Kvôli širokým kolesám musíte navyše často korigovať smer, pokiaľ sú na ceste vyjazdené koľaje. Prevodovka je z toho všetkého zmetená. Ani sa jej nečudujem. Motor má využiteľných približne 1 500 ot./min. Ako som už spomínal, vrchol krútiaceho momentu je k dispozícii už od 1 750 op. /min. a pri pohodovej jazde sa nemusíte báť zájsť aj pod 1 500 ot. / min. Pri tej športovejšej by ste sa však mali snažiť držať motor v rozmedzí od 2 000 do 3 500 ot. /min. Vtedy je lepšie radiť manuálne, ale viac ako automatická prevodovka sama tam v rozmedzí tých 1 500 ot./min. nevymyslíte.
Podvozok je kapitola sama o sebe. Je veľmi komfortný. Ale iba do istej miery. Dosť často sa totiž stáva, že pri prejazde nerovnosťami máte pocit, že auto prepružilo až na doraz. Môže to byť síce spôsobené nízkym profilom pneumatík, ale aj krátkym zdvihom komfortne ladeného pruženia. Náklony v zákrutách sú síce minimálne, no s nekvalitným povrchom si auto nerozumie.
Resumé
Prenechajme však športové jazdenie iným. Novej C70-tke najviac pristane bezstarostná jazda so spustenou strechou, alebo nočné diaľničné presuny, počas ktorých ste od rýchlo mihajúceho sa sveta okolo vás dobre izolovaní plnohodnotnou kovovou strechou vo vlastnom svete, ktorý vám skrášľuje vynikajúci audiosystém (v našom prípade príplatkový „High Performance“ s ôsmimi reproduktormi Harman/Becker).
Volvo C70 dokáže byť skvelým spoločníkom a všade, kde sa s ním objavíte, vzbudíte patričnú dávku pozornosti. Ak chcete cez zimu luxusné kupé a počas leta štýlový kabriolet, ktorý vás bude rozmaznávať svojim kvalitným interiérom prevedeným v distingvovanom štýle vlastnom škandinávskemu Volvu, nebudete s C70-tkou sklamaní. Ak hľadáte športové kupé, ktoré sa dokáže premeniť na kabriolet, obzrite sa inam.
Základná cena modelu – Volvo C70 D3 Kinetic: 35 200 €
Základná cena testovanej verzie – Volvo C70 D4 Summum: 40 920 €
Technické údaje:
Motor | |
Typ motora: | radový, vznetový |
Valce/ventily: | 5/20 |
Zdvihový objem (cm3): | 1985 |
Najvyšší výkon (kW / ot./min.): | 130 / 3500 |
Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ): | 400 / 1750-2750 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 215 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s): | 9,9 |
Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km): | 8,7 / 5,1 / 6,4 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor (l): | 404 / 200 |
Objem nádrže (l): | 60 |
Prevádzková hmotnosť: | 1803 |
Dĺžka (mm): | 4615 |
Šírka (mm): | 1836 |
Výška (mm): | 1400 |
Rázvor (mm): | 2640 |
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk