Test: Suzuki SX4 1.6 GS Urban Line

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Suzuki SX4
Foto: Ondrej Rabatin

BRATISLAVA 31. mája (WEBNOVINY) – Ak by ste chceli nájsť vizuálne rozdiely medzi starým a novým modelom, museli by ste sa poriadne snažiť. Mierne pozmenené nárazníky si človek všimne hádam iba vtedy, ak stoja obidve autá pri sebe. Priznajme si však, že Suzuki SX4 zrejme výraznú zmenu dizajnu ani nepotrebuje. Svedčia o tom totiž jeho predajné čísla, ktoré robia automobilke radosť.

Interiér

Ani v interiéri sa žiadna revolúcia nekoná. Nové sú iba hlavné prístroje, ktoré dostali pozmenenú grafiku. Displej palubného počítača sa presunul medzi ne. Predtým bolo jeho miesto v strede vrchnej časti palubnej dosky. Bol síce dobre čitateľný, no aby ste mohli prepnúť zobrazovanú funkciu, museli ste sa k nemu natiahnuť. Navyše nezobrazoval počet prejdených kilometrov na benzín zostávajúci v nádrži.

Suzuki SX4
Foto: Ondrej Rabatin

Musím však povedať, že na rozdiel od exteriéru, interiér Suzuki SX4 by aspoň podľa môjho názoru potreboval predsa len trošku omladiť. V porovnaní s novými konkurenčnými modelmi nepôsobia sivé plasty v jeho interiéri práve najmodernejšie.

Z hľadiska priestrannosti sa nič nemení. Vďaka vyššiemu posedu majú všetci cestujúci dostatok miesta, aj napriek relatívne krátkemu rázvoru osí kolies. Batožinový priestor má v základnom stave objem 270 litrov. Sklopením sedadiel je ho možné zväčšiť až na 1 045 litrov.

Motor

Pri príležitosti tejto menšej dizajnovej modernizácie si konštruktéri zobrali do hľadáčika aj motor. Konkrétne 1,6 litrový benzínový štvorvalec. Jeho výkon síce narástol o 10 kW na výsledných 88 kW (120 k), no k výraznej zmene došlo najmä v oblasti spotreby paliva. A to k veľmi pozitívnej zmene. So Suzuki SX4 s týmto novým motorom pod kapotou sa mi totiž darilo jazdiť iba za 7 litrov benzínu na 100 km. Upozorňujem, že išlo o čisto mestský cyklus. Musím sa priznať, že zatiaľ som nemal možnosť jazdiť s úspornejším 1,6 litrovým benzínovým motorom.

Suzuki SX4
Foto: Ondrej Rabatin

Na druhej strane sa mi zdalo, že oproti staršej „jedna-šestke“ stratil modernizovaný motor trochu zo svojej výbušnosti. Možno má o niečo lepšie reakcie na plyn v nižších otáčkach, no v tých vyšších už nechytá druhý dych tak, ako to dokázal jeho predchodca.

Mimo mesta spotrebuje Suzkuki SX4 s týmto motorom približne 6 litrov benzínu na 100 km, aj keď by mu podľa výrobcu malo stačiť iba 5,2 litra na 100 km. Pri diaľničnom tempe točí motor na piaty prevodový stupeň 3300 ot./min., čo je na päťstupňovú prevodovku celkom priaznivá hodnota. Spotreba tak zostáva aj pri vysokých rýchlostiach v prijateľných medziach – niekde okolo 7 litrov na 100 km.

Suzuki SX4
Foto: Ondrej Rabatin

Jazda

Ako už bolo spomenuté, posed je trochu vyšší a to sa týka aj miesta vodiča. Nemal som však problém nájsť si za volantom pohodlnú polohu. Riadenie je príjemne komunikatívne a má ten správny odpor, čo sa už tak často nevidí. Na druhej strane, radiaca páka by mohla mať o trochu hladší chod.

Podvozok je naladený skôr komfortne a ani motor už po novom nezvádza na športovú jazdu. Nič prekvapivé teda v oblasti jazdných vlastností nečakajte. Suzuki SX4 je poslušné rodinné auto, ktoré robí, čo mu poviete. Netreba ho však nútiť do niečoho, na čo nebolo skonštruované. Zákruty mu až tak „nechutia“. Oveľa príjemnejšie sa však cíti mimo ciest. Je to auto, ktoré sa ani s predným náhonom vďaka vyššej svetlej výške nestratí v ľahšom teréne.

Suzuki SX4
Foto: Ondrej Rabatin

Resumé

Ak by ste potrebovali preložiť výraz „ideálne japonské rodinné auto pre Slováka“, možno by na to úplne postačilo slovné spojenie Suzuki SX4. To auto je u nás tak rozšírené, že viacerí z vás sa možno z tohto článku nedozvedeli nič nové. Pravdou však je, že ono sa toho veľa ani nezmenilo. Suzuki SX4 zostáva rovnako dobré, ako ho poznáte, akurát že po novom, je jeho 1,6 litrový oveľa úspornejší. V meste si od vás vypýta približne o 2 litre benzínu na 100 km menej, ako jeho predchodca, čo je ďalším argumentom, pre kúpu toho osvedčeného modelu. Navyše je teraz k dispozícii špeciálna limitovaná edícia s najvyššou úrovňou výbavy a pohonom všetkých štyroch kolies iba za 14 999 €. Z bohatej nadštandardnej výbavy spomeniem aspoň sedadlá čalúnené Alcantarou.

Základná cena modelu – Suzuki SX4 1.5 GLX Urban Line: 10 990 €

Základná cena testovanej verzie – Suzuki SX4 1.6 GS Urban Line: 14 490 €

Technické údaje:

Motor

Typ motora:

zážihový, radový

Valce / ventily:

4 / 16

Zdvihový objem (cm3):

1586

Najvyšší výkon (kW / ot./min.):

88 / 6000

Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ):

156 / 4400

Prevádzkové vlastnosti

Maximálna rýchlosť (km/h):

185

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s):

10,7

Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km):

7,9 / 5,2 / 6,2

Rozmery a hmotnosti

Batožinový priestor (l):

270 / 1045

Objem nádrže (l):

50

Celková hmotnosť:

1650

Rozmer pneumatík:

205/60 R16

Dĺžka (mm):

4120

Šírka (mm):

1730

Výška (mm):

1565

Rázvor (mm):

2500

Suzuki SX4
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Suzuki SX4
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Suzuki SX4
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Suzuki SX4
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Suzuki