BRATISLAVA 29. októbra (WEBNOVINY) – Opäť sa nám raz do rúk dostala Škoda Fabia. Už sme ju testovali dokonca aj s týmto novým motorom 1.2 TSI. Na tomto testovanom aute je teda pre nás nový jedine „dizajnový paket“ Monte Carlo. Ak sa vám zdá, že to je skoro nič, tak si ešte raz pozrite fotky. Fabia s týmto paketom vyzerá proste úžasne. Priznám sa bez mučenia, že Fabia sa mi nikdy veľmi nepáčila. S týmto paketom by som si ju však vedel predstaviť vo svojej garáži. V tejto červenej, alebo aj bielej farbe vyzerá tak dobre, že by som ju možno uprednostnil aj pred Fabiou RS.
Fabia Monte Carlo vs. Fabia RS
Fabia RS má v porovnaní s Fabiou Monte Carlo dve a pol nevýhody. Na 17-palcových kolesách obutých do mimoriadne nízkoprofilových pneumatík je dosť tvrdá…no a nie je práve najlacnejšia. Tou polovičnou nevýhodou je automatická prevodovka DSG. Ja stále tvrdím, že dvojspojková prevodovka patrí medzi najlepšie automatické prevodovky, no manuál je manuál. To je však iba môj názor, preto to nepovažujem za objektívnu nevýhodu.
V každom prípade, Fabia Monte Carlo je dizajnovo minimálne tak zaujímavé auto, ako Fabia RS. Možno aj viac. Nemáte síce na aute prestížne emblémy „vRS“, no na predných blatníkoch máte nemenej prestížne logá legendárnej Rally Monte Carlo.
Fabia Monte Carlo jazdí na krásnych 16-palcových diskoch kolies, s ktorými nie je tak nekomfortná, ako Fabia RS. Ak si ju objednáte s motorom 1.2 TSI vyladeným na 77 kW (105 k), myslím, že po dynamickej stránke budete viac než spokojní. Mimochodom, testované auto malo slabšiu verziu motora 1.2 TSI, no zistil som to až po pár dňoch pri pohľade do technického preukazu. Aj slabšia verzia jazdí výborne. Nechýba jej záťah v nižších otáčkach. Je pravda, že v tých vyšších trochu zvädne, no chybu rozhodne neurobíte ani so slabšou verziou tohto motora.
Je pravda, že pokiaľ sa rozhodujete medzi Fabiou RS a Fabiou Monte Carlo, najsilnejší motor v bežnej Fabii bude asi povinnosťou. Nebudem klamať, že rozdiel ani nepocítite. 180 koní a 105 koní je teda poriadny rozdiel. Ale ani tá „jedna-dvojka“ naozaj nejde zle. Oproti „eReSke“ tak ušetríte minimálne 5000 €. No a ak ste o Fabii RS ani neuvažovali, so slabším „TSI-čkom“ viete mať Fabiu Monte Carlo za veľmi sympatických 12 977 €. Za silnejší motor sa ale pripláca iba necelých 500 €.
Pre úplnosť musím spomenúť, že slabšia verzia motora 1.2 TSI si od nás počas testu v meste vypýtala zhruba sedem litrov benzínu na každých 100 km. Na diaľnici to bolo približne o pol litra menej. Po „okreskách“ by nemal byť problém jazdiť za päť litrov na 100 km. Tiež mi nedá nespomenúť podľa môjho názoru slabé brzdy. Na brzdy „eReSky“ sa môžete spoľahnúť, no ale aj brzdy na ostatných Fabiach by si zaslúžili lepší brzdný účinok. Obzvlášť Fabia s motorom 1.2 TSI, ktorá dokáže veľmi pôsobivo zrýchľovať, no brzdný účinok sa mi nezdá byť adekvátny k výkonu motora.
Resumé
Fabia Monte Carlo je dizajnovo mimoriadne vydarené auto. Ak ste chceli Fabiu, inú ako Monte Carlo by som ani neodporučil. No a ak ste o Fabii neuvažovali, pretože sa vám doteraz zdala nudná, choďte si pozrieť edíciu Monte Carlo k predajcovi. Myslím, že svoj názor veľmi rýchlo prehodnotíte.
Základná cena modelu – Škoda Fabia Easy 1.2 HTP 44 kW: 7 727 €
Základná cena testovanej verzie – Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 63 kW: 12 977 €
Technické údaje:
Motor | |
Typ motora: | zážihový, radový |
Valce / ventily: | 4 / 8 |
Zdvihový objem (cm3): | 1197 |
Najvyšší výkon (kW / ot./min.): | 63 / 5000 |
Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ): | 160 / 1500 – 3500 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 177 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s): | 11,7 |
Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km): | 6,6 / 4,4 / 5,2 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor (l): | 315/1180 |
Objem nádrže (l): | 45 |
Pohotovostná hmotnosť: | 1164 |
Rozmer pneumatík: | 205/45 R16 |
Dĺžka (mm): | 4000 |
Šírka (mm): | 1642 |
Výška (mm): | 1498 |
Rázvor (mm): | 2451 |