BRATISLAVA 9. augusta (WEBNOVINY) – Renault Fluence vyzerá už hneď na prvý pohľad veľmi pôsobivo. Decentná silueta štvordverového sedanu dodáva autu na serióznosti a vo výsledku tak naozaj Renault Fluence pôsobí ako klasická limuzína. Netvrdím, že ňou nie je. Pravdou však je, že celý Fluence je veľmi dobrý marketingový ťah. Ono je to v podstate Renault Mégane sedan s pozmenenou prednou časťou, no tým, že auto dostalo vlastné meno, vznikol úplne nový modelový rad, ktorý sa automobilke lepšie propaguje. Samozrejme, nechcem tým povedať nič zlé, iba vysvetľujem, odkiaľ sa vzal Fluence. Navyše, podľa môjho názoru to bol veľmi dobrý nápad aj vzhľadom k tomu, že väčšia Laguna sa v prevedení sedan nevyrába.
Interiér
Tak ako zvonku, aj vo vnútri nájdete niekoľko detailov, ktoré odlišujú Fluecne od Mégane. Asi najevidentnejší rozdiel je analógový rýchlomer. Sedany totiž preferujú konzervatívnejšie typy ľudí a preto Fluence nedostal digitálny prístroj, aký nájdete v Mégane. Fluence tiež používa iná páčky na ovládanie smeroviek a stieračov. Sú dosť veľké a teda aj viac vzdialené od volantu, ako sympatickejšie maličké páčky typické pre ostatné dnešné Renaulty. Ďalší rozdiel je v tom, že Renault Mégane má na stredovom tuneli tlačidlá vyhradené na navigáciu. Fluence má na rovnakom mieste držiak na diaľkový ovládač, rovnaký, ako má Clio.
Najväčší rozdiel si však môžete všimnúť na zadných sedadlách. Keďze Fluence nejazdí na podvozku Mégane, ale na predĺženej platforme z Mégane Grandtour, cestujúci na zadných sedadlách majú k dispozícii až 6 cm viac priestoru na nohy, ako majú v klasickom päťdverovom Mégane. No a ani tam by sa nemal nikto sťažovať na nedostatok priestoru, teda v Renaulte Fluence sa cestuje aj vzadu naozaj komfortne.
Motor
Ak mám byť objektívny, musím sa priznať, že vznetová „jedna-päťdka“ dCi bola pre mňa trochu sklamaním. Jej tabuľkové hodnoty vyzerajú výborne. Výkon 78 kW (105 k) a krútiaci moment 240 Nm z objemu 1,5 litra je skvelý výsledok. Horšie je to však s priebehom krútiaceho momentu. Ten vrcholí pri 2 000 ot./min. Bohužiaľ, dovtedy sa ale nič nedeje. Nehovorím, že by motoru chýbal výkon. Dá sa sním jazdiť celkom svižne, no nesmiete nechať ručičku otáčkomera spadnúť pod 2 000. ot./min.
Ďalším sklamaním je spotreba. Sklamanie však nie je to pravé slovo. Ja osobne považujem spotrebu 7,5 litra nafty na 100 km v mestskej premávke za celkom sympatickú. Mimo mesta sa dá jazdiť za 5 litrov, pričom na diaľnici by si od vás Fluence nemal vypýtať viac ako šesť litrov. Sklamaní však môžu byť tí majitelia, ktorí očakávajú výrobcom udávanú spotrebu paliva. Tá predstavuje v meste 5,3 litra a mimo neho iba 4,1 litra nafty na 100 km.
Jazda
Tým, že základ Renaultu Fluence je v Renaulte Mégane, ani jazdné vlastnosti nového sedanu nemôžu byť zlé. Stretnete sa s podobným vyladením ako pri vydarenom a právom obľúbenom päťdverovom hatchbacku. Podvozok je skôr komfortný, no ak auto pošlete do zákruty vyššou rýchlosťou, nezľakne sa a poctivo poslúcha príkazy od volantu. Účinok posilňovača riadenia je variabilný. Vo vyšších rýchlostiach je všetko v poriadku, no zhruba do rýchlosti 60 km/h je riadenie v „mestskom režime“ a vtedy sa mi zdalo trochu neprimerane preposilňované. Pri parkovaní je to však nespornou výhodou. Pochváliť musím aj presnú kulisu šesťstupňovej manuálnej prevodovky.
Resumé
Čo dodať na záver? Ak by som to mal zhrnúť, naozaj jediná vec, ktorá mi na Renaulte Fluence prekážala, bola tá „turbodiera“ do 2 000 ot./min. Tá sa totiž už dnes „nenosí“. Osobne by som preto odporúčal osvedčenú benzínovú motorizáciu, no ak ste zvyknutí na staršie turbodiesle a „turbodiera“ vám neprekáža, nič nepokazíte ani vznetovou motorizáciou.
To by bolo hodnotenie za normálnych okolností. Potom však nasleduje pohľad do cenníka, kde Renault opäť šokuje. Ako som už zjednodušene uviedol, Fluence je v podstate Mégane, akurát že na zadných sedadlách ponúka viac miesta a disponuje batožinovým priestorom s objemom až 496 litrov. Najväčšie prekvapenie je preto fakt, že vzhľadom na ponúkanú výbavu vás Fluence v niektorých verziách vyjde lacnejšie, ako Mégane. Preto by som Fluence jednoznačne nazval veľmi výhodnou kúpou.
Základná cena modelu – Renault Fluence 1.6 16v Confort: 11 990 €
Základná cena testovanej verzie – Renault Fluence 1.5 dCi (78 kW) Exception: 14 990 €
Technické údaje:
Motor | |
Typ motora: | radový, vznetový |
Valce/ventily: | 4/16 |
Zdvihový objem (cm3): | 1461 |
Najvyšší výkon (kW / ot./min.): | 78 / 4000 |
Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ): | 240 / 2000 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 185 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s): | 10,4 |
Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km): | 5,3 / 4,1 / 4,5 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor (l): | 496 |
Objem nádrže (l): | 60 |
Prevádzková hmotnosť: | 1352 |
Rozmer pneumatík: | 225/50 R17 |
Dĺžka (mm): | 4618 |
Šírka (mm): | 1809 |
Výška (mm): | 1479 |
Rázvor (mm): | 2702 |
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk