Test: Kia Sportage 2.0 CRDi

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Kia Sportage 2.0 CRDi
Foto: Ondrej Rabatin

BRATISLAVA 28. januára (WEBNOVINY) – V lete sme si vyskúšali Hyundai ix35 a konečne prišilo na rad aj jeho konštrukčné dvojča, Kia Sportage. Obidve autá sa vyrábajú v Žiline a zdieľajú rovnakú technickú platformu. Ich dizajn je však natoľko odlišný, že vám to na prvý pohľad určite nenapadne.

Kia Sportage je naozaj originálna. Dizajn novej generácie nemá s dizajnom predchodcu nič spoločné. Nový šéfdizajnér automobilky Kia, Peter Schreyer, si na modeli Sportage nechal naozaj záležať a výsledkom je veľmi príťažlivé moderné SUV. Na farbe samozrejme nezáleží, ale oranžová metalíza v kombinácii s čierno-oranžovým interiérom na mňa urobila veľmi dobrý dojem.

Kia Sportage 2.0 CRDi
Foto: Ondrej Rabatin

Interiér

Prevedenie interiéru je naozaj chvályhodné. Čo sa týka kvality vypracovania, aj kvality použitých materiálov. Naozaj nechcem preháňať, ale mal som pocit, že sedím v aute prémiovej značky. Nový Sportage má so svojim predchodcom spoločné naozaj iba meno. Aj v tomto smere na mňa urobil nový Sportage veľmi dobrý dojem.

Myslím, že čo sa týka priestrannosti interiéru nepotrebujem vyložiť veľké úsilie na to, aby som vás presvedčil, že v v novom Sportage sa tlačiť nebudete. Je to veľké auto a je teda nemysliteľné, aby na zadných sedadlách chýbal priestor. Batožinový priestor s objemom 564 litrov patrí medzi vysoký nadštandard.

Kia Sportage 2.0 CRDi
Foto: Ondrej Rabatin

Motor

Nami testované auto malo pod kapotou najsilnejšiu vznetovú pohonnú jednotku. Dvojlitrový turbodiesel produkuje 100 kW (136 k) a disponuje krútiacim momentom 319 Nm. Na tak veľké auto, akým je Kia Sportage, to síce nie je žiadna sláva, ale rozhodne dokáže tento motor prepožičať autu postačujúcu dynamiku. Pochvalu si však zaslúži charakter motora. Veľmi ľahko ide do otáčok a na plynový pedál reaguje takmer okamžite a s odhodlaním, nie ako niektoré turbodieselové motory, ktoré treba do otáčok doslova nútiť. Na 100 kilometrov mimo mesta mu pritom postačí okolo 6,5 litra nafty. V meste sa spotreba pohybuje od 8,5 do 9 litrov nafty na 100 km.

Jazda

Sportage sme testovali v čase, keď bola Bratislava pod snehovou prikrývkou. Opakujem to už niekoľkýkrát – SUV mi stále nie sú práve najsympatickejšie a v blízkej budúcnosti sa to asi ani nezmení. Jazdu po zasnežených cestách som si s pohonom 4×4 doslova vychutnával. S trakciou nemáte nikdy problém a ak je povrch dostatočne šmykľavý, dokážete sa s autom aj zabaviť. Pohon Kie Sportage mi pripadal byť pod plynom v zákrute na klzkom povrchu skôr pretáčavý a tak je možné užiť si s autom kopec zábavy. Zároveň sa vďaka pohonu všetkých štyroch kolies nikdy nemusíte báť, že by ste ostali niekde v snehu.

Čo sa týka samotného ovládania auta, nemám žiadne podstatné výhrady. Áno, posed je relatívne vysoký, ale to už tak v kategórii SUV býva. Ovládanie je však bezchybné. Osobitnú pochvalu si zaslúži presnosť šesťstupňovej manuálnej prevodovky.

Kia Sportage 2.0 CRDi
Foto: Ondrej Rabatin

Resumé

Nechcem sa zase opakovať, ale ak by som si mal predstaviť ideálne auto, stále mám pred očami kupé so silným benzínovým motorom a nie vznetové SUV. Samozrejme, ide o dva neporovnateľné typy áut s diametrálne odlišným využitím. Ale ani ak hľadáte pohodlné a priestranné rodinné auto s úsporným vznetovým motorom nemusíte skončiť pri SUV. Potom ale zrazu napadne sneh a vy si neviete vynachváliť, že nie len že má vaše auto vyšší podvozok, ale v duchu sami so sebou súhlasíte, že sa oplatilo priplatiť si aj za pohon všetkých štyroch kolies. Čo som však nikdy nečakal že napíšem, S Kiou Sportage (s tým dieselovým SUV) je na snehu zábava. A veľká. Možno by sa zišiel vyšší výkon, ale to sa už zase odkláňam od pôvodného účelu tohto auta. Niet čo dodať. Nová Kia Sportage je veľmi vydarené auto a podarilo sa jej získať si ma.

Základná cena modelu – Kia Sportage 1.6 GDi Base: 17 830 €

Základná cena testovanej verzie – Kia Sportage 2.0 CRDi EX: 25 950 €

Kia Sportage 2.0 CRDi
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Kia Sportage 2.0 CRDi
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Kia Sportage 2.0 CRDi
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Kia Sportage 2.0 CRDi
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Technické údaje:

Motor

Typ motora:

radový, vznetový

Valce/ventily:

4/16

Zdvihový objem (cm3):

1995

Najvyšší výkon (kW / ot./min.):

100 / 4000

Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ):

319 / 1800-2500

Prevádzkové vlastnosti

Maximálna rýchlosť (km/h):

181

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s):

11,3

Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km):

6,8 / 5,1 / 5,7

Rozmery a hmotnosti

Batožinový priestor (l):

564 / 1353

Objem nádrže (l):

58

Pohotovostná hmotnosť:

1600

Rozmer pneumatík:

225/60 R17

Dĺžka (mm):

4440

Šírka (mm):

1855

Výška (mm):

1645

Rázvor (mm):

2640

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Kia