Test: Kia Picanto 1.2 MPI EX nás veľmi milo prekvapila

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Kia Picanto 1.2 MPI EX
Foto: Ondrej Rabatin

BRATISLAVA 15. decembra (WEBNOVINY) – Prvá Kia Picanto bola také nevýrazné auto. Bolo to auto, ktoré si človek nekúpi preto, lebo sa mu páči, ale preto, že potrebuje byť mobilný a Picanto bolo jedným z najlacnejších áut na našom trhu. S faceliftom sa situácia mierne zlepšila. Picanto malo vďaka upravenej prednej časti milší výraz. S druhou generáciou je to však trochu o inom. Podľa môjho názoru je to naozaj pekné auto. Peter Schreyer, šéfdizajnér automobilky Kia, tu odviedol kus dobrej roboty.

Interiér

Vo vnútri Picanto dospelo. Interiér predchodcu bol dizajnovo pomerne bez nápadu a bolo na ňom cítiť nízku cenu auta. Nové Picanto pôsobí veselo aj vo vnútri. Zaujímavý je dvojramenný volant. Nehovorím, že som ešte nevidel kvalitnejší interiér, no daný segment trhu je to podľa môjho názoru veľmi dobré.

Kia Picanto je plnohodnotné štvormiestne auto. Viem, pri pohľade na toto malé autíčko sa tomu len ťažko dá uveriť, no v Kii veľmi dobre vedia, že by na trhu neuspeli, ak by sa vzadu pohodlne nezmestili aspoň dvaja dospelí ľudia. Nedostatok priestoru na zadných sedadlách sa teda báť nemusíte. Konštruktéri ale museli niečo obetovať a v tomto prípade padol za obeť batožinový priestor. Má objem iba provizórnych 200 litrov. V danom segmente je to však celkom slušná hodnota. Sklopením sedadiel sa navyše dá úložný priestor zväčšiť až na 870 litrov.

Kia Picanto 1.2 MPI EX
Foto: Ondrej Rabatin

Motor

V prípade Kie Picanto máte na výber iba dva motory. Litrový trojvalec s výkonom 51 kW (69 k) a 1,2-litrový štvorvalec, ktorý produkuje 63 kW (85 k). My sme testovali auto vybavené silnejším štvorvalcom a môžem povedať, že Picanto je s týmto motorom celkom živé auto. Motor sa ochotne vytáča a ľahučké Picanto mu veľkú námahu nespôsobuje.

Silnejší štvorvalec je aj celkom ohľaduplný k vašej peňaženke. V meste sa s ním dá jazdiť aj za menej ako šesť litrov na 100 km. Mimo mesta si od vás vypýta iba niečo vyše piatich litrov. Ak vyrazíte na diaľnicu, z nádrže si na každých 100 km potiahne zhruba 6,5 litra benzínu. Pri rýchlosti 130 km/h totiž motor točí na najvyššom (piatom) stupni 3500 ot./min. Pri deväťdesiatke je to o 1000 ot/min. menej.

Kia Picanto 1.2 MPI EX
Foto: Ondrej Rabatin

Jazda

Možno to bude znieť zvláštne, ale podľa mňa má Picanto kdesi v hĺbke skryté športové gény. A možno na tom bude aj kúsok pravdy. Sedadlá majú prekvapivo dobré bočné vedenie. Posed za volantom je napriek veľkosti auta tiež celkom prijateľný, no a spomínaný motor, ktorý ochotne reaguje na plynový pedál, má ešte aj celkom pekný zvuk. To meno teda zrejme nie je náhoda.

Podvozkovo je na tom Picanto tiež celkom dobre. V zákrutách sa žiadne prekvapenia nekonajú. Nie som si však istý, že práve toto zaujíma potenciálnych kupcov Kie Picanto. Nemusíte sa báť, na mestských výmoľoch z vás dušu nevytrasie. Jazdné vlastnosti sú skrátka úplne v poriadku. Ostal som ale prekvapený z toho, aké vie byť Picanto hravé.

Kia Picanto 1.2 MPI EX
Foto: Ondrej Rabatin

Resumé

Ako bolo spomenuté v úvode, Kia Picanto je celkom sympatické auto. Skvelé je na ňom to, že ak podľahnete jeho šarmu, nechytíte sa do pasce, ale kúpite si nie len sympatické, ale aj naozaj dobré auto. Nové Picanto je už skrátka dospelé. Rozhodne by som ho zaradil medzi to najlepšie v segmente A, teda v triede miniautomobilov.

Základná cena modelu – Kia Picanto 3 dv. 1.0 LX: 8 690 €

Základná cena testovanej verzie – Kia Picanto 5 dv. 1.2 EX: 10 790 €

Kia Picanto 1.2 MPI EX
Foto: Ondrej Rabatin

Kia Picanto 1.2 MPI EX
Foto: Ondrej Rabatin
Kia Picanto 1.2 MPI EX
Foto: Ondrej Rabatin
Kia Picanto 1.2 MPI EX
Foto: Ondrej Rabatin
Kia Picanto 1.2 MPI EX
Foto: Ondrej Rabatin

Technické údaje:

Motor

Typ motora:

zážihový, radový

Valce / ventily:

4 / 16

Zdvihový objem (cm3):

1248

Najvyšší výkon (kW / ot./min.):

63 / 6000

Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ):

121 / 4000

Prevádzkové vlastnosti

Maximálna rýchlosť (km/h):

171

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s):

11,4

Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km):

5,8 / 3,8 / 4,5

Rozmery a hmotnosti

Batožinový priestor (l):

200/870

Objem nádrže (l):

35

Pohotovostná hmotnosť:

955

Rozmer pneumatík:

165/60 R14

Dĺžka (mm):

3595

Šírka (mm):

1595

Výška (mm):

1480

Rázvor (mm):

2385

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Kia