BRATISLAVA 13. decembra (WEBNOVINY) – S Hyundaiom i30 druhej generácie sme sa už mali možnosť zoznámiť koncom jari, kedy sme testovali auto s najvyššou výbavou Style. Pod kapotou malo najsilnejší benzínový motor z ponuky – 1,6-litrový atmosféricky plnený motor GDI, teda s priamym vstrekovaním benzínu do valcov.
Medzičasom predstavila juhokórejská automobilka Hyundai praktickejšiu verziu kombi. Tá do našej redakcie zavítala síce so skromnejšou výbavou Comfort, ale aj so skromnejším 1,6-litrový turbodieselom pod kapotou.
Interiér
Počas prvého testu nás v interiéri Hyundaia i30 rozmaznávalo pekné kožené čalúnenie tmavomodrej farby a takmer všetky položky príplatkovej výbavy, no ani v skromnejšie vybavenej verzii Comfort to nevyzeralo zle. Naopak, interiér Hyundaia i30 vie byť príjemným miestom aj za relatívne málo peňazí.
Čo sa týka vnútorného priestoru, kombi má s hatchbackom identickú dĺžku rázvoru osí kolies. Znamená to, že na zadných sedadlách nie je v „kombíku“ viac miesta ako v hatchbacku. Nie že by to bolo potrebné. Tlačiť sa nebudete ani v klasickej „krátkej“ i30-tke, no kombi poskytuje výrazne väčší batožinový priestor.
Už v základnom stave je k dispozícii 528 litrov. Po sklopení operadiel zadných sedadiel je možné tento objem zväčšiť až na 1642 litrov. Na sklápanie sedadiel Hyundai nevymyslel žiadne „zlepšováky“. Je potrebné sklopiť nie len operadlá, ale aj sedáky zadných sedadiel. Podobne, ako vo Forde Focus kombi.
Hyundai i30 je však na tom v tomto smere o chlp lepšie. Po sklopení operadiel vznikne rovná podlaha. Ani vo Focuse nevznikne žiaden schod, no operadlá nezostanú vo vodorovnej polohe, teda v rovine s podlahou batožinového priestoru, ale smerujú trochu dohora. Focus má však šikovnejšiu roletku nad batožinovým priestorom.
Motor
Slabšia verzia 1,6-litrového turbodiesela vyladená na 81 kW (110 k) ma prekvapila svojou úspornosťou. V mestskom cykle nám palubný počítač po teste ukázal priemernú spotrebu 5,4 litra nafty na 100 km. Ešte viac ma však prekvapila spotreba mimo mesta. Bez akéhokoľvek výrazného obmedzovania sa je možné jazdiť za 4,5 litra.
Pri jazde po diaľnici však treba rátať so spotrebou o liter vyššou, aj keď motor pri rýchlosti 130 km/h točí vďaka šesťstupňovej prevodovke celkom prijateľných 2500 ot./min. Jazda je kultivovaná a motor nemá problémy s hlukom či vibráciami ani pri nižších rýchlostiach.
Jazda
V teste benzínového hatchbacku som chválil posed za volantom a krátke dráhy presnej manuálnej prevodovky. Na polohe za volantom sa samozrejme nič nezmenilo, no všimol som si, že radenie bolo v aute s naftovým motorom tichšie. Pri benzínovej i30-tke, ako aj v Hyundaii Veloster, mi vadilo hlasné cvakanie, ktoré sprevádzalo každú zmenu rýchlostného stupňa.
K naladeniu podvozku nemám v podstate žiadne výhrady ani v prípade verzie kombi. Pruženie by sa dalo charakterizovať ako prijateľný kompromis s mierne výraznejším dôrazom na komfort. S týmto autom som totiž počas jedného dňa prešiel niečo vyše 600 kilometrov a jediné, čo mi po takejto dlhej ceste vadilo, bola tvrdá lakťová opierka na vodičových dverách. To je asi tak všetko.
Nedá mi ešte nespomenúť svetlá. Pri Hyundaii i30 som sa im vôbec nevenoval, pretože svietili dobre. Odkedy som ale jazdil na dvoch Hyundaioch i40, ktorých diaľkové svetlá boli fakt dosť zlé, dávam si na svetlá v Hyundaioch pozor. Na moje prekvapenie, aj keď vyzerajú svetlá modelov i30 a i40 dosť podobne, tie v i30-tke svietia naozaj veľmi dobre. Vyzerá to teda tak, že model i40 je v tomto smere jedinou čiernou ovcou rodiny.
Resumé
Áno, uznávam. Hyundai i30 kombi možno pôsobí trochu nevýrazne, no svoju úlohu rodinného auta plní znamenito. Aj testovaný motor na mňa urobil dojem. Dovolím si tvrdiť, že práve tento motor je pre Hyundai i30 asi najideálnejšou motorizáciou. Výkonom síce neohúri, no stačí to. Hlavné je, že netreba tankovať každú chvíľu. No a samotný objem batožinového priestoru 528/1642 litrov je tiež celkom silný argument.
Základná cena modelu – Hyundai i30 kombi 1.4 MPI Classic: 13 190 €
Základná cena testovanej verzie – Hyundai i30 kombi 1.6 CRDi Comfort: 16 690 €
Registračná daň na testované auto: 167 €
Technické údaje:
Motor | |
Typ motora: | radový, vznetový |
Valce/ventily: | 4/16 |
Zdvihový objem (cm3): | 1582 |
Najvyšší výkon (kW / ot./min.): | 81 / 4000 |
Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ): | 260 / 1900-2750 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 185 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s): | 11,8 |
Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km): | 5,1 / 3,9 / 4,3 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor (l): | 528/1642 |
Objem nádrže (l): | 53 |
Prevádzková hmotnosť: | 1326-1467 |
Rozmer pneumatík: | 195/65 R15 |
Dĺžka (mm): | 4485 |
Šírka (mm): | 1780 |
Výška (mm): | 1500 |
Rázvor (mm): | 2650 |