Test: Ford C-MAX 1.6 Duratec

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Ford C MAX 1.6 Duratec
Foto: Ondrej Rabatin

BRATISLAVA 20. apríla (WEBNOVINY) – Ford C-MAX je po novom Focuse najnovším modelom z portfólia tejto americkej automobilky. Novinky zdieľajú technický základ a do predaja prišli tesne po sebe. Ford C-MAX, spoločne s jeho väčším sedemmiestnym dvojčaťom Grand C-MAX, nahradil úspešného predchodcu a prebral po ňom štafetu v boji o priazeň zákazníkov hľadajúcich malé MPV v segmente C. Konkurentmi sú teda pre neho autá ako Mazda 5, Renault Scenic, Volkswagen Touran, Citroen C4 Picasso, Peugeot 5008, či Opel Zafira, alebo aj nový Chevrolet Orlando.

Je to teda segment poriadne rozrastený a presadiť sa nebude jednoduché. Už hneď na prvý pohľad ale vidíte, čím je C-MAX unikátny. Zo všetkých konkurentov pôsobí najšportovejšie. Nie je to iba zdanie. Nový C-MAX naozaj jazdí výborne, ale k tomu sa ešte dostaneme.

Ford C MAX 1.6 Duratec
Foto: Ondrej Rabatin

Interiér

Ford si zaslúži za interiér nového C-MAXu veľkú pochvalu. Na základe kvality použitých materiálov, ich spracovania, chodu jednotlivých ovládacích prvkov a výborného odhlučnenia, som mal pocit, že sedím v prémiovom aute segmentu D. Zaujme pekné tyrkysové podsvietenie prístrojov a zaujímavá grafika displeja na stredovej konzole, no interiér C-MAXu má aj svoje muchy. Tú najväčšiu výčitku by som smeroval na množstvo tlačidiel a ovládacích prvkov na volante. Na obidvoch stranách vyzerajú rovnako, no funkcie majú iné. Je to veľmi neprehľadné a neintuitívne. Tlačidiel je tam jednoducho veľa a počas testu som si na toto ovládanie jednoducho nezvykol.

S priestorom čaruje C-MAX pomerne originálne. Sedem miest prenecháva väčšiemu súrodencovi Grand C-MAX a tak mu ostáva jediná úloha – na takmer rovnakom pôdoryse ponúknuť viac priestoru a variability ako Focus. Okrem vysokého stropu a veľkého batožinového priestoru to C-MAX dokázal posuvnými zadnými sedadlami a možnosťou odklopenia prostredného sedadla, pričom tie krajné sa posunú viac dozadu a smerom k stredu. Naozaj unikátne a netradičné riešenie. Týmto spôsobom získate nadštandardný priestor a komfort pre dvoch cestujúcich vzadu.

Ford C MAX 1.6 Duratec
Foto: Ondrej Rabatin

Motor

Pod kapotou nami testovaného auta pracovala silnejšia verzia atmosférického benzínového motora s objemom 1,6 litra a výkonom 92 kW (125 k). Slovo „silnejšia“ však v tomto prípade akosi stráca význam. Povedal by som, že výkon motora je dostatočný. Musím vyzdvihnúť jeho ochotu zrýchľovať už od najnižších otáčok, no motoru bez preplňovania jednoducho chýba krútiaci moment. Áno, ak motor vytáčate, ide to. Viem si tento motor predstaviť v menšom a ľahšom Focuse, ktorému vytočený motor pristane viac. Ale jazdite takto s deťmi v C-MAXe. Pri komfortnej jazde potrebujete mať výkon k dispozícii aj bez vytáčania motora do vysokých otáčok a to vám umožni iba jediná benzínová motorizácia – motor 1.6 EcoBoost. V takomto aute by som zrejme aj tak preferoval vznetový agregát. Určite radšej dvojlitrový, ak plánujete auto využívať aj na dovolenky a pri plnom naložení.

Testovaný motor ma však ohúril spotrebou. Ide o jednu z najúspornejších „jedna-šestiek“ s akou som mal doteraz možnosť jazdiť. V meste spotrebuje iba 7,5 litra benzínu na 100 km. C-MAX pritom nie je žiaden drobček. Mimo mesta mu postačí 6 litrov, no na diaľnici to bude 8, pretože motor pri 130 km/h točí kvôli päťstupňovej prevodovke približne 3 750 ot./min.

Jazda

Podvozok C-MAXu je až prekvapivo výborný. Pri prvom dynamickejšom prejazde zákrutou som bol pripravený na divoký náklon vyššej karosérie a možno aj na piskot pneumatík. Neudialo sa absolútne nič. C-MAX ani nevedel, že prešiel nejakou zákrutou. Podvozok je teda geniálny a dovolím si tvrdiť, že možno aj najlepší v tomto segmente. Iste, ide o to aké sú kritériá. Ak chcete plavnú jazdu, je tu pre vás Citroen. Ak chcete auto, z ktorého nebudete mať pocit, že sa chce v každej zákrute vyvrátiť, C-MAX bude v tomto ohľade asi najlepší. Vyzdvihnúť ešte musím ukážkovú presnosť radenia. Riadenie je tak isto veľmi presné a príjemné. Posed za volantom je síce trochu vyšší, no pri šoférovaní je z auta cítiť práve aj cez to riadenie a radenie športové gény a kvalitu.

Ford C MAX 1.6 Duratec
Foto: Ondrej Rabatin

Resumé

Ak hľadáte takýto typ auta a nový C-MAX vás oslovil, smelo do toho. Je to výborné auto. Pozor však na výber motora. Predajná cena auta s benzínovou atmosférickou „jedna-šestkou“ je lákavá a ešte lákavejšia je nízka spotreba tohto motora. Ak teda plánujete jazdiť prevažne v meste a nikam sa neponáhľať, mohol by byť aj tento motor správnou voľbou. Ak si ale uvedomujete, že výkonová rezerva a okamžitá dostupnosť výkonu patrí medzi dôležité prvky aktívnej bezpečnosti, priplaťte si radšej za turbobenzín, alebo za niektorý z turbodieselov.

Základná cena modelu – Ford C-MAX 1.6 Duratec 77 kW Trend X: 16 990 €

Základná cena testovanej verzie – Ford C-MAX 1.6 Duratec 92 kW Titanium X: 20 180 €

Ford C MAX 1.6 Duratec
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Ford C MAX 1.6 Duratec
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Ford C MAX 1.6 Duratec
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Ford C MAX 1.6 Duratec
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Motor

Typ motora:

radový, zážihový

Valce / ventily:

4 / 16

Zdvihový objem (cm3):

1596

Najvyšší výkon (kW / ot./min.):

92 / –

Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ):

159 / –

Prevádzkové vlastnosti

Maximálna rýchlosť (km/h):

185

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s):

12,3

Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km):

8,9 / 5,7 / 6,9

Rozmery a hmotnosti

Batožinový priestor (l):

432 / 1723

Objem nádrže (l):

55

Pohotovostná hmotnosť:

1374

Rozmer pneumatík:

215/55 R16

Dĺžka (mm):

4380

Šírka (mm):

1828

Výška (mm):

1626

Rázvor (mm):

2648

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Ford