Test: Fiat Doblo 2.0 MultiJet

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Fiat Doblo 2.0 MultiJet
Foto: Ondrej Rabatin

BRATISLAVA 21. júna (WEBNOVINY) – Nová generácia Fiatu Doblo mala svetovú výstavnú premiéru na marcovom autosalóne v Ženeve. Do rúk sa nám teda dostala naozaj horúca novinka. Ako to už býva u talianskych áut zvykom, dokonca aj úžitkové Doblo vyzerá skvelo. Zatiaľ čo dizajn jeho predchodcu bol viac-menej úžitkový, nové Doblo sa svojim dizajnom posúva k osobným autám oveľa bližšie. Zaujme najmä športovo ladená predná časť zo zaujímavo tvarovaným svetlometmi a maskou chladiča. Zadná časť, ktorú tvorí obrovská sčasti presklená tmavá plocha, pôsobí trochu nezvyčajne.

Interiér

V oblasti dizajnu interiér nijako nezaostáva za exteriérom. Úžitkové zameranie Dobla prezradia až použité materiály a niektoré ovládacie prvky zo starších osobných modelov, s ktorými sa musí úžitkovo orientovaná novinka uspokojiť. Čo sa však týka priestrannosti, Doblu niet čo vyčítať.

Fiat Doblo 2.0 MultiJet
Foto: Ondrej Rabatin

Nami testovaná verzia bola päťmiestna. Vodič a spolujazdec sa na nedostatok miesta sťažovať nemôžu. Navyše majú k dispozícii množstvo odkladacích priestorov. V druhom rade sú tri sedadlá, ktoré síce pohodlne odvezú troch pasažierov bez toho, aby ten prostredný sedel na neergonomicky tvarovanom núdzovom mieste, ale trojica sedadiel nie je samostatne nastaviteľná. Za príplatok 750 € môže byť Doblo vybavené siedmimi sedadlami.

Batožinový priestor je obrovský. Už v základnom stave ponúka 790 litrov objemu. Po sklopení zadných sedadiel je to až 3200 litrov. Sedadlá sa síce nesklápajú do roviny s podlahou, ale do roviny so sklopenými sedadlami sa dá umiestniť kryt batožinového priestoru.

Fiat Doblo 2.0 MultiJet
Foto: Ondrej Rabatin

Motor

Testované auto malo pod kapotou najsilnejší motor, aký je pre Doblo v ponuke. Ide o dvojlitrový turbodiesel s výkonom 99 kW (135 k) a krútiacim momentom 320 Nm, ktorý je k dispozícii už od 1500 ot./min. Podľa môjho názoru je práve tento motor tou ideálnou pohonnou jednotkou pre Fiat Doblo. Do auta sa toho veľa zmestí a tento silný motor je zárukou, že s plne naloženým autom nebudete brzdou premávky.

Nami testované Doblo bolo vybavené tiež systémom Start&Stop. Mal som možnosť jazdiť už s viacerými autami vybavenými týmto systémom, no v Doble fungoval trochu nezvyčajne. Napríklad vypínal aj studený motor a keď sa motor vypol, nie len že sa s ním vypla aj klimatizácia, ale automatická klimatizácia celkom prestala ofukovať interiér. Iné autá s týmto systémom nezvyknú vypínať motor, pokiaľ pracuje klimatizácia.

Fiat Doblo 2.0 MultiJet
Foto: Ondrej Rabatin

Čo sa týka spotreby paliva, v meste si od vás Doblo vypýta približne 7,5 litra nafty na 100 km. Mimo mesta si vystačí aj so šiestimi litrami. Tieto hodnoty síce nekorešpondujú s hodnotami udávanými výrobcom, no na auto s daným výkonom a veľkosťou karosérie je to celkom uspokojivý výsledok.

Jazda

Poloha za volantom Dobla je adekvátna zameraniu auta. Musím však podotknúť, že posed v aute sa oproti predchodcovi výrazne zlepšil. Trojramenný volant prevzatý z osobných Fiatov skvelo padne do rúk a pravá ruka má to má k radiacej páke umiestnenej na stredovej konzole veľmi blízko. So šesťstupňovou manuálnou prevodovkou sa pracuje dobre, no kulise radiacej páky by nezaškodila vyššia presnosť.

Ako som už spomínal, motor má naozaj dostatok sily. Tá sa navyše dá vďaka šesťstupňovej prevodovke skvelo dávkovať. Zaradením vhodného stupňa tak máte k dispozícii kedykoľvek plný krútiaci moment. Čo sa týka jazdných vlastností, Doblo ma celkom príjemne prekvapilo. Samozrejme, športové auto to nie je, no napriek vysokej karosérii zvláda prejazdy zákrutami s potrebnou dávkou istoty. Veľký podiel má na tom aj oproti predchodcovi sofistikovanejšia konštrukcia zadnej nápravy.

Fiat Doblo 2.0 MultiJet
Foto: Ondrej Rabatin

Resumé

Ak by som potreboval päťmiestne rodinné auto s veľkým batožinovým priestorom, obzeral by som sa po nejakej kombi verzii osvedčeného modelu z nižšej strednej triedy. Súčasné úžitkové modely v ich „osobnejších prevedeniach“ však dospeli do takého štádia, že sú svojim komfortom porovnateľné s bežnými „kombíkmi“, no sú výrazne priestrannejšie. Nový Fiat Doblo je jedným nich. Ak teda potrebujete veľké päťmiestne auto s veľkým kufrom, neviem, či nájdete niečo väčšie. A ak hľadáte iba štvorkolesového pomocníka na každý deň, úžitkový Fiat Doblo by mohol byť dôvodom na radostnejšie vstávanie do práce.

Základná cena modelu – Fiat Doblo 1.4 16v Active: 12 000 €

Základná cena testovanej verzie – Fiat Doblo 2.0 MTJ Dynamic: 17 000 €

Technické údaje:

Motor

Typ motora:

radový, vznetový

Valce / ventily:

4 / 16

Zdvihový objem (cm3):

1956

Najvyšší výkon (kW / ot./min.):

99 / 3500

Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ):

320 / 1500

Prevádzkové vlastnosti

Maximálna rýchlosť (km/h):

179

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s):

11,3

Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km):

6,7 / 5,1 / 5,7

Rozmery a hmotnosti

Batožinový priestor (l):

790 / 3200

Objem nádrže (l):

60

Pohotovostná hmotnosť:

1480

Rozmer pneumatík:

195/60 R16

Dĺžka (mm):

4390

Šírka (mm):

1832

Výška (mm):

1845

Rázvor (mm):

2755

Fiat Doblo 2.0 MultiJet
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Fiat Doblo 2.0 MultiJet
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Fiat Doblo 2.0 MultiJet
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Fiat