BRATISLAVA 15. februára (WEBNOVINY) – Svojimi krivkami na mňa nový Chevrolet Spark pôsobí veľmi energicky. Auto sa snaží vyzerať moderne a dynamicky, aby dokázalo osloviť najmä mladých ľudí. Či sa mu to darí, to už je každého osobný názor, no osobne si myslím, že najmä v kombinácii s takou „veselou“ farbou, ako v prípade nami testovaného exempláru, má Chevrolet Spark šancu.
Interiér
Interiér je s exteriérom naladený na jednej vlne. Je jednoduchý, no netradičný a do istej miery revolučný. Namiesto klasického prístrojového panelu má vodič pred sebou prístrojový panel, ktorý pripomína tie z motocyklov. Je to naozaj zaujímavé a originálne riešenie. Trošku však sklame kvalita použitých materiálov, ale netreba zabúdať na to, že Chevrolet Spark je jedným z najlacnejších áut na našom trhu. Materiály v Daciách sú pritom ešte o triedu horšie.
Čo sa týka priestrannosti, Spark dokáže splniť to, čo sľubuje. Odvezie štyroch dospelých ľudí. Pokiaľ ale nie sú vyšší ako 180 cm. V opačnom prípade by mohlo byť tým vzadu trochu tesno. Uvidíte to aj na videu. Bohužiaľ, batožinový priestor ponúka iba 170 litrov.
Motor
Pre Chevrolet Spark sú v ponuke dva motory. Základný jednolitrový a silnejšia „jedna-dvojka“. Nám sa do rúk dostalo auto práve s tým silnejším agregátom, ktorý produkuje 60 kW (81 k). Musím povedať, že tej „jedna-dvojke“ nerobí ľahký Spark žiadne problémy a dokáže ho celkom slušne rozhýbať. Motor sa ochotne vytáča a auto odhodlane zrýchľuje. Kvôli slabšej zvukovej izolácii máte z jazdy aj taký autentickejší pocit. Aj by som vám povedal, akú sme mali počas testu spotrebu, ale palubnému počítaču chýba funkcia priemernej spotreby.
Jazda
Posed za volantom Sparku je trochu vyšší. Riadenie je veľmi komunikatívne, radenie trochu nepresné. Dráhy radenia sú navyše dosť dlhé. Pri radení dvojky to znamená dotyk radiacej páky s vašim kolenom a následne vediete páku pozdĺž stehna do svojej pozície. Nevadí. Jazdil som už so všeličím, ale so Sparkom to bola naozaj zábava. Obzvlášť na tých zimných 13-palcových kolesách. Tenučké pneumatiky v zákrutách jednoducho nedržia. Teda takto, aby som to uviedol na pravú mieru. Samozrejme, že držia, ale ak by ste náhodou skúšali jazdiť so Sparkom športovo, tak vtedy nie. Ako sa hovorí vo videu, nedotáčavosť prichádza oveľa skôr a v nižších rýchlostiach. Pochybujem ale, že je to pre klientelu Sparku argument s vysokou výpovednou hodnotou.
Technické údaje:
Motor | |
Typ motora: | zážihový, radový |
Valce / ventily: | 4 / 16 |
Zdvihový objem (cm3): | 1206 |
Najvyšší výkon (kW / ot./min.): | 60 / 6400 |
Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ): | 111 / 4800 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 164 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s): | 12,1 |
Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km): | 6,6 / 4,2 / 5,1 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor (l): | 170 |
Objem nádrže (l): | 35 |
Prevádzková hmotnosť: | – |
Rozmer pneumatík: | 155/70 R14 |
Dĺžka (mm): | 3662 |
Šírka (mm): | 1597 |
Výška (mm): | 1551 |
Rázvor (mm): | 2375 |