Test: Alfa Romeo Giulietta QV – kráska v plnej zbroji

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Alfa Romeo Giulietta QV
Foto: Ondrej Rabatin

BRATISLAVA 15. novembra (WEBNOVINY) – Alfu Giuliettu sme už mali možnosť preveriť v redakčnom teste. Bola krásna červená a s tým najsilnejším benzínovým motorom, aký môže byť v bežných verziách – „jedna-štvorka“ s turbom a výkonom 170 koní. S autom som bol maximálne spokojný po všetkých stránkach a tajne som dúfal, že sa mi jedného dňa do rúk dostane vrcholná verzia Quadrifoglio Verde označovaná zeleným štvorlístkom na bielom podklade. Podarilo sa. Tu ju teda máme.

Otvorte si predošlý test a porovnávajme. Zatiaľ čo línie bežnej Giulietty sú krásne a čisté, na športovej verzii QV mi pripadajú niektoré zmeny v dizajne príliš násilné. Za každú cenu chceli v Alfe pretvoriť športový dizajn na ešte športovejší. Neviem, či to dopadlo dobre. To už je vec vkusu každého z nás. No ak by som si mal vybrať, tak by som dal po dizajnovej stránke prednosť tej klasickej Giuliete, ideálne červenej.

Interiér

Už v teste prvej Giuletty som spomínal, že interiér najnovšieho modelu tejto talianskej automobilky je na slušnej kvalitatívnej úrovni. Veľmi sa mi páčilo aj množstvo použitého hliníka. Nešetrili ním. Vo vrcholnom modeli QV máte namiesto hliníka karbón. Vyzerá to ešte športovejšie, no neviem. Zase by som uprednostnil ten hliník pred karbónom. Opäť je to ale otázkou vkusu.

Alfa Romeo Giulietta QV
Foto: Ondrej Rabatin

K čomu sme teda zatiaľ dospeli? Že vrcholná verzia QV sa od bežných verzií celkom výrazne líši. Ako zvonku, tak aj zvnútra. Je zbytočné rozoberať tieto dizajnové odlišnosti, aj tak sa každému páči niečo iné. Poďme sa teda venovať tým podstatnejším rozdielom. V prvom rade ide o techniku pod kapotou.

Motor

Vrcholná verzia Giulietty označovaná zeleným štvorlístkom skrýva pod kapotou 1,8-litrový štvorvalec s priamym vstrekovaním benzínu do valcov. Motor je prepĺňaný turbodúchadlom. A to teda poriadne. Za jazdy normálne počuť, ako turbo tlačí vzduch do motora. A že tlačí poriadne, ukazuje aj stredový displej, ktorý je schopný okrem iného zobrazovať aj momentálny tlak turbodúchadla. Turbo v Giuliette QV tlačí až 1,5 baru, čo je na sériové auto celkom dosť. Aj vďaka tomu dokázali taliani z „jedna-osmičky“ vydolovať 235 koní.

Je teda jasné, že Giulietta QV nebude žiadna brzda premávky. To auto jazdí tak, až vám tuhne krv v žilách. Pružnosť motora je vďaka veľkému turbu úžasná. Krútiaci moment síce nemáte k dispozícii hneď, ale už od 1900 ot./min. tam máte všetkých 300 Nm (v režime Dynamic 340 Nm). Maličká turbodiera tam teda je, ale o to intenzívnejší je príval sily, ktorý vás zatlačí do sedačiek tesne predtým, ako ručička otáčkomera dosiahne dvojku. Trochu to pripomína jazdu s výkonným dieselovým mtorom. Auto má na voľnobehu dokonca podobný zvukový prejav, ako keby spaľovalo naftu. Akonáhle sa však rozbehnete, podľa krásneho zvuku ihneď spoznáte, že pod kapotou pracuje benzínový motor.

Alfa Romeo Giulietta QV
Foto: Ondrej Rabatin

Motor sa síce niekedy správa ako diesel, no na čerpacej stanici od neho takéto správanie nečakajte. Mimo mesta si z nádrže potiahne minimálne sedem litrov na každých 100 km. Ak si veľmi nebudete dávať pozor, tak to bude osem. Pri diaľničnom tempe to už bude zhruba deväť litrov, aj keď motor točí pri 130 km/h na šestke celkom sympatických 2900 ot./min. V meste by ste nemali mať problém zmestiť sa do desiatich litrov.

Jazda

Ako som už povedal, motor je jednoducho výborný. Nestane sa, že by vám chýbal výkon. Pohonné ústrojenstvo pôsobí dojmom, ako keby bol iba na turbodúchadle namontovaný nejaký malý motorček, a nie že motor je prepĺňaný turbom. S dynamikou teda nie je absolútne žiaden problém. Dáte tam hocijakú rýchlosť a motor potiahne bez zaváhania. Aj keď je motor pružný, ochotne sa nechá vytočiť aj do tých vyšších spektier otáčkomera. Skrátka, motor nemá žiadnu chybu. Povedal by som dokonca, že je najsilnejšou stránkou auta.

Napriek všetkému som však bol z Giulietty QV mierne sklamaný. Má síce silný motor, výborný posed za volantom, tuhé riadenie, radenie by mohlo mať kratšie dráhy… Čo je ale zlé? Podvozok. Opäť to nie je nič tragické, ale mal som pocit, že pri prudkých zákrutách a vracákoch je Giulietta QV výrazne nedotáčavá. V rýchlych tiahlych zákrutách drží Giulietta QV ako priklincovaná, no prudšie zákruty jej veľmi nesedia. Z bežnej verzie som pritom takýto pocit nemal.

Jazdné vlastnosti upravuje aj systém DNA. O tomto vynáleze Alfy určite nepočujete prvý krát. Ide vlastne o tri režimy, v ktorých sa vie auto správať. Upravuje sa reakcia na plyn, tuhosť riadenia, citlivosť stabilizačného systému a tlak turbodúchadla. Režim „A“ ako „All weather“ sa používa v zime, za horších trakčných podmienok. Vždy keď auto naštartujete, je v normálnom režime „N“, no začínal som Alfu upodozrievať, či náhodou „N“ neznamená „Nuda“. „D“ znamená „Dynamic“, no a konkrétne v Giuliette QV nadobúda slovo dynamika celkom iný rozmer.

Alfa Romeo Giulietta QV
Foto: Ondrej Rabatin

Resumé

Giulietta je výborné auto. V takej konfigurácii, v akej sme ju testovali prvýkrát. Na vrcholnú verziu QV som sa veľmi tešil, no nenaplnila moje očakávania. Bežná Giulietta je podľa mňa krajšia, ale to je detail. Podstatné je, že na mňa pôsobilo to auto trochu uponáhľane. Dopredu sa hrnie s obrovským odhodlaním a pôsobí až nezastaviteľne. V prvej ostrej zákrute ale zistíte, že ho musíte prehovárať, aby zatočilo. Neviem, vrcholná verzia by mala byť lepšia, ako tá bežná, no bojím sa, že Giulietta QV je výnimkou, ktorá potvrdzuje pravidlo. Každopádne, dal by som tomu autu druhú šancu, lebo sám nechcem veriť tomu, čo píšem, ale také proste boli moje dojmy.

Základná cena modelu – Alfa Romeo Giulietta 1.4 T Progression: 17 150 €

Základná cena testovanej verzie – Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi QV: 26 690 €

Alfa Romeo Giulietta QV
Foto: Ondrej Rabatin

Alfa Romeo Giulietta QV
Foto: Ondrej Rabatin
Alfa Romeo Giulietta QV
Foto: Ondrej Rabatin
Alfa Romeo Giulietta QV
Foto: Ondrej Rabatin
Alfa Romeo Giulietta QV
Foto: Ondrej Rabatin

Technické údaje:

Motor

Typ motora:

zážihový, radový

Valce / ventily:

4 / 16

Zdvihový objem (cm3):

1742

Najvyšší výkon (kW / ot./min.):

173 / 5500

Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ):

340 / 1900

Prevádzkové vlastnosti

Maximálna rýchlosť (km/h):

242

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s):

6,8

Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km):

10,8 / 5,8 / 7,6

Rozmery a hmotnosti

Batožinový priestor (l):

350

Objem nádrže (l):

60

Pohotovostná hmotnosť:

1320

Rozmer pneumatík:

225/45 R17

Dĺžka (mm):

4351

Šírka (mm):

1798

Výška (mm):

1465

Rázvor (mm):

2634

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Alfa Romeo