Tatra sa po dlhej dobe rozhodla pre modernizáciu kabíny svojej rady Force. Hlavnou zmenou je nový spôsob výroby, ktorý prináša zníženie hmotnosti kabíny aj lepšiu antikoróznu ochranu. V neposlednom rade taktiež nižšiu náročnosť prípadných opráv.
Pôvodná konštrukcia vychádza z ohýbateľných plechových dielcov, ktoré boli zvárané dohromady. Nový postup pri výrobe využíva vlepovanie plochých hliníkových dielov do základnej zváranej konštrukcie z oceľových profilov. Ide o zásadnú technologickú zmenu, ktorá prináša množstvo výhod. Predovšetkým sa jedná o jednoduchosť výroby jednotlivých dielov.
Mimo tieto zmeny zovňajšku vozidla došlo aj na zmeny vnútri vozidla. Posádka má lepší výhľad z kabíny, čo je aj vďaka väčšiemu čelnému sklu vyrobeného z jedného kusu. Naviac sú na ňom namontované tri štetce, čím sa zvýšila stieraná plocha. Taktiež je väčšia výklopná kapota, vďaka ktorej je možný lepší prístup ku konštrukčným veciam.
V interiéri je nové čalúnenie, a tiež nové odkladacie priestory. Prístrojová doska je vyrobená z odolného plastu. Tatra Force je ponúkaná v dvojmiestnom až štvormiestnom prevedení a dve sedadlá spolujazdcov môžu byť umiestnené aj na stredovom tuneli.
Pre civilnú verziu a predovšetkým u záchranárskych zložiek je kabína vybavená strešným plastovým nadstavcom. Novinkou je taktiež prevedenie štvordverovej dvojkabíny s priestorom pre vodiča a ďalších päť osôb. Kabína je o cca 15 mm vyššia ako kabína dvojdverová. Tieto kabíny sú ponúkané aj v pancierovej úprave, na ktorých vývoji Tatra spolupracuje s externou firmou. Vďaka úplne novej technológii výroby dosiahla nová kabína od Tatry Level 3 balistické ochrany podľa noriem STANAG.