Brázdiť slnečné Toskánsko na tele litrového trojvalca, to by bolo niečo pre fajnšmekrov.

Muž si vyrobil motorku, ktorú poháňa motor V12 od Lamborghini
Rachot ako sa patrí, kožená bunda a okuliare, old school jazdy na motocykloch. Pôvodne firma vyrábala poľnohospodárske stroje, ale dobre urobila, že sa pustila do výroby motoriek. Prvý úspech zožala na pretekoch v roku 1952, kde na trase Miláno-Tarent obsadili Laverdy prvých päť miest! Konkurenti z Ducati mohli len dýchať prach čo za sebou talianske malé objemovky nechali. A ten štýl, Taliani sa nedali zaprieť – otáčkomer aj tachometer ozvláštňovala typická trikolóra.

Video: Túto ruskú motorku zbalíte do dvoch kufrov. Jej vlastnosti sú obdivuhodné
Trh sa posúval ďalej a v Laverde tiež nespali. Prvotný dvojvalec 650 zvýšil objem na 750, no mali za zadkom Hondu so štvorvalcom, a preto sa poponáhľali a v 70. Rokoch predstavili litrový motor. Z technickej stránky to nebolo nič iné ako dvojvalec 750 s jedným valcom navyše. To však konštruktérom nestačilo a svetlo sveta uzrel model 1000 3C s oveľa lepším prevedením, s výkonom 80 koní a rýchlosťou až 200 km/h.
Žiadna krása nevydrží večne, a tak sa aj táto panička ubrala aj s firmou do dôchodku v roku 1985. Nadšený majiteľ či zberateľ si ponechal túto mašinku nielen na pohladenie zraku, ale so šikovnými rukami a náležitým servisom môžu tradičné Laverdy ešte stále podráždiť povrch ciest.
