BRATISLAVA 15. marca (WEBNOVINY) – Predaj BMW radu 6 tretej generácie sa na Slovensku spustil počnúc prvým marcom 2011. Zatiaľ je k dispozícii iba kabriolet a na výber máte dva benzínové motory. Verzia 640i je poháňaná trojlitrovým radovým šesťvalcom, ktorý je preplňovaný turbodúchadlom. Produkuje 235 kW (320 k) pri 5 800 ot./min. a disponuje krútiacim momentom 450 Nm, ktorý je dostupný už od 1 300 až po 4 500 ot./min.
Silnejšou alternatívou je vidlicový osemvalec preplňovaný dvojicou turbodúchadiel. Z objemu 4,4-litra produkuje rovných 300 kW (407 k) v rozmedzí 5 500 až 6 400 ot./min. Maximálny krútiaci moment má hodnotu 600 Nm a k dispozícii je už od 1 750 ot./min. až po 4 500 ot./min. Obidva motory roztáčajú kolesá zadnej nápravy prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky.
Verzia kupé, ktorá bude mať výstavnú premiéru na budúci mesiac na autosalóne v Šanghaji, sa do predaja dostane koncom leta. K dispozícii bude s rovnakými motormi ako kabriolet. BMW 640i Coupé zrýchľuje na stovku za 5,4 sekundy. Silnejšie 650i dosiahne rovnakú rýchlosť o pol sekundy skôr. Maximálna rýchlosť obidvoch verzií je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Kombinovaná spotreba verzie 640i by pritom nemala presiahnuť hodnotu 7,7 litra benzínu na 100 km. Výkonnejšie 650i si na 100 km vypýta 10,4 litra.
Foto: BMW
Foto: BMW
Foto: BMW
Foto: BMW
Foto: BMW
Nové kupé je oproti tomu predošlému o 75 mm dlhšie. Celý tento nárast dĺžky sa premietol aj do zväčšenia rázvoru osí kolies, čo znamená, že cestujúci na zadných sedadlách budú mať v novom modeli viac miesta na nohy. Auto je tiež o 39 mm širšie, ako jeho predchodca a je dokonca o 5 mm nižšie.
Na budúci rok ponuku modelov rozšíri aj verzia 640d, ktorá by mala mať pod kapotou trojlitrový vznetový šesťvalec. Objaviť by sa mala aj vrcholná verzia M6. Tá pravdepodobne po vzore X5 M, X6 M a M5 dostane silnejšiu verziu 4,4-litrového osemvalca.