BRATISLAVA 10. augusta (WEBNOVINY) – Hyundai sa rozhodol nahradiť svoj európsky bestseller, model i30, už po piatich rokoch od jeho uvedenia na trh. Nástupcu mimoriadne úspešného modelu, ktorý doslova „nakopol“ predaje tejto automobilky v Európe, sa tak dočkáme už na septembrovom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.
Nový model i30 bol navrhnutý a skonštruovaný v technickom a vývojovom centre Hyundai Motor Europe v Rüsselsheime. Automobilka však zverejnila iba tento jediný obrázok ako „ochutnávku“ pred frankfurtským autosalónom, no žiadne ďalšie detaily zatiaľ nepoznáme.
Tlačová správa nehovorí o ničom inom, ako o novom dizajne automobilky „fluidic sculpture“. Nový Hyundai i30 však ani zďaleka nie je prvým modelom, ktorý nesie línie novej dizajnovej filozofie značky. Túto líniu dizajnu po prvý raz priniesla štúdia Hyundai ix-onic, ktorá mala premiéru na ženevskom autosalóne v roku 2009. Od tohto debutu sa výrazové prostriedky dizajnu ‘fluidic sculpture’ používajú na všetkých nových modeloch značky Hyundai predávaných v Európe.
„Pri návrhu novej generácie modelu i30 sme využili výrazné, plynúce línie na vymodelovanie automobilu, ktorý vyzerá atleticky lebo vyjadruje konštantný pohyb aj keď stojí v pokoji. Ako možno vidieť na prvých obrázkoch, snažili sme sa mu dodať výrazný postoj, vyjadrujúci sebavedomie športovými charakteristikami a dynamickými proporciami. V tomto smere sa nový model výrazne približuje k nedávno predstavenému modelu i40 a my chceme aby na týchto dvoch modeloch ľudia ihneď rozoznali DNA dizajnu značky Hyundai,“ povedal Thomas Bürkle, šéfdizajnér Hyundai Motor Europe.
Allan Rushforth, senior viceprezident a CEO Hyundai Motor Europe, komentuje: „Očakávame, že nová generácia modelu i30 zohrá výraznú rolu pri posilňovaní imidžu našej značky v Európe a posilní pozíciu tohto modelového radu ako nášho bestselleru v Európe. Od roku 2007 sa označenie ‘i30’ stalo synonymom pojmov ako sú ‘kvalita’, ‘spoľahlivosť’ a ‘nízke emisie’ v Európe a veríme že so zavedením dynamického nového modelu k nim pribudnú aj pojmy ‘emocionálna príťažlivosť a štýl’”.
„V duchu nášho sloganu značky ‘Nové myslenie. Nové možnosti.’, náš európsky tím dizajnérov vytvoril automobil, ktorý dokonale zapadá na európske cesty vďaka svojmu výraznému a sebavedomému vzhľadu. S napätím očakávame svetovú premiéru tohto modelu na autosalóne vo Frankfurte budúci mesiac“, dodal Allan Rushforth.