BRATISLAVA 26. marca (WEBNOVINY) – Všetky podstatné informácie o novej generácii svojho zástupcu v segmente B zverejnila táto francúzska automobilka vo veľkom predstihu pred autosalónom. O novej „Dvesto-osmičke“ si môžete prečítať v tomto článku. Ja som bol ale najviac zvedavý na revolučný posed za volantom, s ktorým Peugeot 208 prichádza. Ide totiž o jedno z mála sériových áut, ak nie náhodou o jediné na svete, v ktorom sa na hlavné prístroje prístrojového panelu nepozeráte cez priestor v hornej polovici volantu, ale ponad volant. Prístrojový panel je totiž umiestnený dosť vysoko a takmer priamo pod čelným sklom.
Naschvál som si teda do Peugeotu 208 na autosalóne sadol iba kvôli tomu. Môžem povedať, že je to dosť zvláštny pocit. Zatiaľ som síce „Dvesto-osmičku“ nešoféroval, no už teraz viem, že to bude iné, ako v prípade všetkých ostatných áut. Okrem netradičnej ergonómie je navyše volant nezvyčajne malý. Som teda veľmi zvedavý na prvé kilometre s týmto autom.
Sériová verzia Peugeotu 208 bola v Ženeve po prvýkrát predstavená svetu, no návštevníci ženevského autosalónu mohli už teraz obdivovať koncept 208 GTi, ktorý je predzvesťou sériovej verzie vrcholného modelu z radu 208. Ten sa možno predvedie už aj na jeseň počas autosalónu v Paríži.
Svetovú výstavnú premiéru malo na autosalóne v Ženeve aj nové SUV s označením 4008. O tom sme zas informovali v tomto článku. Ide o globálny model značky Peugeot, ktorá predpokladá, že až 70% produkcie tohto modelu sa predá mimo Európu. Úspešnosť modelu 4008 v Európe bude kvôli relatívne vysokej cene otázna. Konečné ceny síce ešte nepoznáme, no budú vyššie, ako sú ceny Mitsubishi ASX. Z toho totiž Peugeot 4008 po technickej stránke vychádza. Rovnako ako Mitsubishi ASX, aj Peugeot 4008 sa bude vyrábať v Japonsku, čo tiež značne predražuje jeho dovoz do Európy.