Peugeot 208 je tu

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Peugeot 208
Foto: Peugeot

BRATISLAVA 2. novembra (WEBNOVINY) – Peugeot 207 je už v predaji vyše päť rokov, a tak nastal čas na medzigeneračné striedanie. Nový Peugeot 208 prichádza s úplne novou dizajnovou filozofiu. Tá bola prvýkrát použitá už na Peugeote 508, no teraz môžeme vidieť nový dizajnový štýl automobilky Peugeot na malom aute segmentu B.

Nový Peugeot 208 je naozaj malý. Oproti predchodcovi je až o 7 centimetrov kratší (a o centimeter nižší). Zvyklo to byť naopak. Nové modely boli stále väčšie, ako ich predchodcovia. Jednotlivé automobilky si už ale začali uvedomovať, že tadiaľto cesta nevedie. Peugeot by však mohol ísť príkladom. Napriek tomu, že auto je menšie, vo vnútri ponúka na zadných sedadlách až o päť centimetrov viac priestoru pre kolená, ako predchodca. Aj keď je auto kratšie a rázvor osí kolies sa nezmenil. Navyše, objem batožinového priestoru narástol o 15 litrov na výsledných 285 litrov.

Peugeot 208 je nie len menší, ako jeho predchodca, ale oproti Peugeotu 207 je ľahší priemerne až o 110 kg. Ten bol totiž často kritizovaný za svoju vysokú hmotnosť. Najľahšia „dvesto osmička“ pritom váži skvelých 975 kg. Nízka hmotnosť je prísľubom nie len nízkej spotreby, ale aj lepších dynamických a jazdných vlastností.

Peugeot 208
Foto: Peugeot

Peugeot 208
Foto: Peugeot
Peugeot 208
Foto: Peugeot
Peugeot 208
Foto: Peugeot
Peugeot 208
Foto: Peugeot

Aj preto, že je nový Peugeot 208 oproti Peugeotu 207 výrazne ľahší, výrobca mohol pod kapotu implantovať slabšie motory. Dynamika by pritom mala byť postačujúca. Základ bude predstavovať benzínový trojvalec s objemom jeden liter, podobne ako napríklad v Toyote Yaris. Silnejšou alternatívou by mal byť trojvalec s objemom 1,2 litra. Taký zas nájdeme okrem Fabie aj v Nissane Micra. Okrem základných benzínových trojvalcov bude v ponuke až päť rôznych štvorvalcových turbodieselov. Neskôr pribudnú aj benzínové štvorvalce.

Výkonové parametre motorov zatiaľ nie sú známe. Poznáme iba spotrebu, lebo tá je dnes „najdôležitejšia“. Najslabší diesel spotrebuje na 100 km iba 3,4 litra, litrový benzínový trojvalec si od vás na 100 km vypýta 4,3 litra benzínu.

Na záver mi nedá nespomenúť zaujímavý interiér. Stredovej konzole dominuje veľký dotykový displej, ktorý sa pomaly začína udomácňovať aj v malých automobiloch segmentu B. Všimnite si ale netradičný prístrojový panel. Je umiestnený vyššie a ďalej od vodiča, teda v mieste, kde Peugeot zvykol umiestňovať svoje head-up displeje. V Peugeote 208 máte teda rovno pod čelným sklom celý prístrojový panel. Podľa Mariona Davida, produktového manažéra Peugeotu 208, má toto riešenie obrovský potenciál. Údajne, keď sa testovali prvé prototypy, na každého to urobilo dobrý dojem. Podľa jeho slov to bolo jednoducho prirodzené, jednoduché a samozrejmé. Týmto prehlásením teda Peugeot umlčal všetkých kritiky chtivých novinárov. Podľa mňa to vyzerá prinajmenšom zvláštne. Uvidíme, ako to funguje v praxi.

Peugeot 208 bude mať oficiálnu výstavnú premiéru na ženevskom autosalóne. Vyrábať sa bude, podobne ako jeho predchodca, aj na Slovensku, v trnavskom výrobnom závode koncernu PSA. Peugeot 208 sa bude dať objednávať už krátko po autosalóne v Ženeve, pričom prvé autá by mali doraziť k zákazníkom už v priebehu apríla. Slovenskú výstavnú premiéru bude mať Peugeot 208 17. apríla na autosalóne v Bratislave. Ceny zatiaľ pochopiteľne nie sú známe.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie PSA Peugeot Citroën