BRATISLAVA 27. apríla (WBN/PR) – Česká automobilka ŠKODA v prvom štvrťroku 2012 podstatne zvýšila svoje tržby, zisk aj rentabilitu tržieb. Aj ďalšie dôležité ukazovatele, ako dodávky zákazníkom a výroba, sa v prvých troch mesiacoch roku 2012 dostali na rekordnú úroveň.
Tržby spoločnosti ŠKODA v prvých troch mesiacoch roka vzrástli o 8,4 % na 2,9 miliardy eur (1. štvrťrok 2011: 2,7 miliardy eur). Prevádzkový výsledok vzrástol v rovnakom období o 11,8 % na 209 miliónov eur (1. štvrťrok 2011: 187 miliónov eur). Nárast tržieb a zvýšená optimalizácia nákladov podstatnou mierou prispeli k zlepšeniu prevádzkového výsledku automobilky. Rentabilita tržieb spoločnosti vzrástla na 7,2 percent (rovnaký štvrťrok uplynulého roka: 6,9 percent). Značka s 242 700 vozidlami dosiahla navyše nový štvrťročný rekord v počte vozidiel dodaných zákazníkom.
„Rastový kurz spoločnosti ŠKODA je ziskový,“ zdôraznil predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „V prvom štvrťroku sme predali viac automobilov ako v ktoromkoľvek štvrťroku predtým a opäť sa nám podarilo podstatne zlepšiť naše finančné výsledky. To dokazuje finančnú silu podniku,“ dodáva šéf automobilky ŠKODA. Tím spoločnosti ŠKODA však nezaspí na vavrínoch, ale v roku 2012 bude musieť striktnou nákladovou disciplínou udržiavať kurz profitabilného rastu. „Ziskovosť je v časoch konjunkturálnej neistoty nutným predpokladom pre úspech našej Rastovej stratégie,“ zdôraznil Vahland.
ŠKODA v prvom štvrťroku výrazne zvýšila aj vecné investície na aktuálnu výšku 101 miliónov eur. Člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA za oblasť financií, Winfried Krause zdôraznil: „Aj naďalej investujeme do nových produktov a kapacít. Naše výdavky jasne ukazujú, že svoje ciele dôsledne sledujeme a realizujeme pomocou konkrétnych opatrení. Vytvorili sme správne podmienky a budeme v tom pokračovať. To nám umožní dosiahnuť náš cieľ predávať v roku 2018 minimálne 1,5 milióna vozidiel.“
Potešujúci bol podľa vyjadrenia Winfrieda Krausa tiež prírastok čistej likvidity: „Aj napriek zvýšenej investícii sa nám podarilo zvýšiť čistú likviditu na takmer 2,1 miliardy eur.“ To vytvára potrebnú flexibilitu v konjunkturálne zložitých časoch, vysvetľuje člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA pre oblasť financií.
Základom úspechu spoločnosti v prvom štvrťroku 2012 je atraktívna modelová paleta značky ŠKODA. V nasledujúcich rokoch bude značka uvádzať na trh nový model priemerne každých šesť mesiacov.
ŠKODA AUTO – Ukazovatele v štvrťročnom porovnaní, január – marec 2012/2011:
Jednotky | 2012 | 2011 | Zmena v % | |
Dodávky zákazníkom | tis. voz. | 242 700 | 217 100 | 11,8 |
Dodávky zákazníkom, bez Číny | tis. voz. | 183 500 | 162 700 | 12,8 |
Výroba | tis. voz. | 199 000 | 175 000 | 13,8 |
Odbyt | tis. voz. | 206 300 | 181 100 | 13,9 |
Tržby | mil. EUR | 2 916 | 2 691 | 8,4 |
Prevádzkový výsledok | mil. EUR | 209 | 187 | 11,8 |
Prevádzkový výsledok v % k tržbám | % | 7,2 | 6,9 | – |
Vecné investície | mil. EUR | 101 | 13 | – |
Čistá likvidita | mil. EUR | 2 081 | 1 945 | 7,0 |