BRATISLAVA 10. mája (WBN/PR) – Značka ŠKODA na Slovensku oficiálne spustila projekt ŠKODA Hrou. Automobilka chce novým projektom prispieť zábavnou formou k aktívnej výučbe bezpečnosti detí na cestách.
Úplne nový spôsob výchovy detí pripravila spoločnosť ŠKODA AUTO Slovensko v podobe multimediálneho internetového portálu www.skodahrou.sk. Ten prináša zaujímavo spracované informácie z oblasti cestnej bezpečnosti detí a množstvo hier a testov. Zároveň slúži aj ako zdroj informácií pre učiteľov a rodičov.
„ŠKODA ako líder na slovenskom automobilovom trhu si uvedomuje zodpovednosť v oblasti bezpečnosti detí na cestách, keďže práve tie sú najzraniteľnejšími účastníkmi cestnej premávky,“ povedala Lucia Busquet, vedúca oddelenia PR spoločnosti ŠKODA AUTO Slovensko. „Cieľom nášho projektu ŠKODA Hrou je upozorniť na dôležitosť prevencie a zábavným a zaujímavým spôsobom prispieť k edukácií detí v oblasti cestnej bezpečnosti,“ dodala Lucia Busquet.
Pre deti je pripravená graficky zaujímavá aplikácia, v ktorej môžu interaktívne riešiť rôzne modelové situácie, zábavné hry s dopravnou tematikou a lepšie si tak osvojiť návyky nutné k zvýšeniu svojej bezpečnosti v každodenných situáciách.
Sedem dopravných príbehov nazvaných S Tomášom na bicykli, S Kristínou po meste, Hráme sa v parku, Výlet do kina, Ideme za babičkou, Ideme po cyklochodníku a Bezpečne v aute dopĺňa predstavenie hlavných pojmov a nástrojov pre aktívnu aj pasívnu bezpečnosť cestujúcich. Na overenie získaných znalostí sú pripravené testy. Okrem vzdelávacej časti nájdu deti na stránkach www.skodahrou.sk aj celý rad hier, a to ako s dopravnou tematikou (znalosť dopravných značiek, precvičovanie parkovania osobného automobilu), tak aj všeobecných (napr. maľovanky, puzzle, euro atlas atď., vrátane dvoch hier pre mobilné telefóny). Na stránkach si tiež môžu stiahnuť tapety a šetriče obrazovky s automobilmi ŠKODA, alebo zaslať spievajúcu pohľadnicu kamarátom.
„Interaktívna výučba detí prostredníctvom internetu, ktorý neodmysliteľne patrí do ich života, je vysoko efektívna. Deti do 10 rokov nie sú schopné odhadnúť bezpečnostné riziko. O to lepšie však prijímajú informácie od autorít (rodič, učiteľ), na základe ktorých si vytvárajú správny postoj,“ povedala psychologička Mgr. Mária Tóthova-Šimčáková.
Projekt ŠKODA Hrou je určený predovšetkým pre žiakov prvého stupňa základných škôl. Štyri jazyky a spracovanie témy na internetových stránkach navyše umožňuje dostupnosť projektu veľkému množstvu záujemcov.
V rámci projektu pripravila ŠKODA AUTO Slovensko Promo Tour po základných školách v Bratislave, Banskej Bystrici, Žiline a v Košiciach s cieľom predstaviť žiakom internetový portál prostredníctvom zábavného a interaktívneho programu, vtipných scénok z praxe, diskusií a kvízov. Nebude chýbať ani snežný muž Yeti.