Symbolických 130
130 nie je len rokov od založenia predchodcu automobilky a nie je to len označenie rely špeciálu z minulosti, je to zároveň maximálny výkon tejto novej Fabie. Z motora 1.5 TSI technici značky vytlačili o 20 kW (27 k) viac ako pri štandardnej verzii.
Pre zmeny pohonnej jednotky konštruktéri vymenili saciu komoru, tlmič vibrácií, váhadlá a úpravy sa dotkli aj dvojspojkového DSG-čka. To po novom radí neskôr, v režime Sport podraďuje s medziplynom a má upravený softvér pre rýchlejšie radenie a upravenú logiku brzdenia.
Motor ponúkne vyšší výkon už pri 3500 ot/min, no vrchol výkonu 177 koní sa dostaví pri 5750-6000 ot/min. Maximálny krútiaci moment agregát produkuje medzi 1500 až 4000 ot/min. Výsledkom úprav motorizácie je zvýšenie maximálnej rýchlosti na 228 km/h (najrýchlejšia Fabia všetkých čias).

Hongqi H5 - prémiový sedan s červenou vlajkou a už aj s najvyššou výbavou - FOTO
Šprint z 0 na 100 km/h prebehne za 7.4 sekundy (o 0,4 s lepšie). Zrýchlenie z 80 na 120 km/h zvládne model v najšportovejšom nastavení za vynikajúcich 4.8 sekundy (úroveň hot-hatchov s automatom).
Úpravy sa dotkli aj podvozku – v štandarde je športový a teda znížený o 15 mm, no Škoda sa pohrala aj so systémom regulácie preklzu a dynamickej kontroly, ktoré v najšportovejšom režime (ASR Sport a ESC Sport) dovolia preklz kolies i riadený šmyk.