BRATISLAVA 24. septembra (WBN/PR) – Prezentácia značky ŠKODA na parížskom autosalóne 2012 (27. 09 – 14. 10. 2012) sa nesie v znamení nového modelu ŠKODA Rapid. Práve tu oslavuje tento nový kompaktný automobil svoju svetovú výstavnú premiéru. S novým modelom, ktorý ako prvý predstavuje kompletne nový dizajn ŠKODA, pokračuje česká automobilka vo svojej modelovej ofenzíve. Od októbra 2012 bude ŠKODA Rapid uvádzaná na európske trhy, aby ďalej podporila rastové ambície značky. Doterajší priebeh roku 2012 ukazuje, že automobilka aj tento rok napreduje vysokým tempom. Dodávky zákazníkom v období od januára do augusta vzrástli o 8,5 % na novú rekordnú hodnotu viac ako 633 300 vozidiel. ŠKODA sa úspešne prezentovala v sezóne 2012 v oblasti motoristického športu. Niekoľko týždňov pred jej koncom má značka isté už dva z troch titulov.
S modelom Rapid začala ŠKODA AUTO ďalšiu etapu svojej modelovej ofenzívy. Nový kompaktný rodinný automobil českej automobilky je tak celkom logicky aj ústrednou témou prezentácie značky ŠKODA na parížskom autosalóne. „ŠKODA Rapid je novou triedou značky ŠKODA a má kľúčový význam pre našu Rastovú stratégiu 2018. Po rade Octavia sa Rapid v nasledujúcich rokoch stane naším druhým najpredávanejším modelom,“ povedal predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Náš nový modelový rad stanovuje štandardy v oblasti kompaktných rodinných vozidiel. Rapid je ozajstná ŠKODA v tom najlepšom zmysle slova: priestranná, elegantná a súčasne cenovo dostupná. Rapid je automobil pre celú rodinu, s chytrými riešeniami a technikou, vysokou hospodárnosťou a skvelým pomerom ceny a ponúkanej hodnoty,“ dodáva Vahland.
ŠKODA Rapid dopĺňa modelovú paletu českej automobilky v priestore medzi modelmi Fabia a Octavia. Mimoriadne veľkorysou ponukou priestoru stanovuje Rapid nové štandardy vo svojej triede. Žiadny iný automobil v tomto segmente neponúka toľko miesta pre kolená a nad hlavami cestujúcich na zadných sedadlách, ani tak veľký batožinový priestor (550 litrov). „Na svoju triedu je Rapid mimoriadne všestranný: je elegantný ako sedan a pritom praktický ako kombi,“ hovorí Prof. Vahland.
Automobil plný chytrých riešení
Ako u každého vozidla značky ŠKODA, aj v prípade modelu Rapid je kladený mimoriadny dôraz na praktickosť. Nový model má 19 „Simply Clever“ prvkov. Príkladom chytrého riešenia je škrabka na ľad, integrovaná do viečka palivovej nádrže. Škrabka má vo vozidle svoje pevné miesto, takže v zime odpadá jej často nepríjemné hľadanie. Ďalším praktickým riešením je obojstranný koberec v batožinovom priestore alebo praktický držiak reflexnej vesty umiestnený pod sedadlom vodiča.
Ako prvý sériový automobil značky predstavuje Rapid nový dizajnový jazyk ŠKODA AUTO: svieži, jasný, precízne a nadčasovo elegantný. Uprostred čela sa nachádza nové logo značky ŠKODA – okrídlený šíp precízne vyhotovený v chróme, umiestnený na matnom čiernom pozadí a obklopený jemnou chrómovou líniou. Usporiadanie hmloviek a svetlometov pripomína štvorlístok. Elegantný bočný pohľad evokuje siluetu v štýle kupé a má jasne modelované plochy a línie. Rovnako aj zadok predstavuje jasné línie, sviežosť a precíznosť: zadné skupinové svetlá majú pre značku ŠKODA typický dizajn v tvare písmena C, tentoraz v novej podobe s kryštalickým výbrusom.
Pokiaľ ide o bezpečnosť, ŠKODA Rapid presviedča rozsiahlou výbavou v oblasti aktívnej a pasívnej bezpečnosti. Štandardom pre krajiny EÚ je ESC (Electronic Stability Control) a šestica airbagov. Ponuka motorov zahŕňa v Európe štyri benzínové a dva vznetové motory. Už od začiatku predaja bude k dispozícii päť variantov vo verzii Green tec.
Rastová stratégia 2018 prináša výsledky
ŠKODA AUTO aj v priebehu roka 2012 presviedča o svojej dobrej kondícii. V prvých ôsmich mesiacoch roka vzrástol počet dodávok zákazníkom o 8,5 % na novú rekordnú hodnotu viac ako 633 300 vozidiel. Len v Rusku sa odbyt zvýšil o 44,5 %, v Indii o 34,5 %, v Číne o 7,1 % a celkovo v Európe o 5,8 %. Obrat v prvom polroku 2012 vzrástol o 6,6 % na 5,7 miliardy eur, čo je nový polročný rekord, rovnako ako prevádzkový výsledok za prvých šesť mesiacov (449 miliónov eur). „Rastová stratégia ŠKODA 2018 prináša konkrétne výsledky,“ hovorí Winfried Vahland. „V prvých ôsmich mesiacoch sme tiež zlepšili našu pozíciu na svetových trhoch a vytvorili podmienky pre pokračovanie rastového kurzu aj v ekonomicky zložitej dobe. ŠKODA je úspešná a vytvára solídny základ pre ďalší rast v nasledujúcich rokoch. Cieľom je zvýšiť do roku 2018 predaj na minimálne 1,5 milióna vozidiel ročne.“
Dôsledná realizácia medzinárodnej modelovej ofenzívy
Pri svojich rastových plánoch vsádza ŠKODA AUTO na najväčšiu modelovú ofenzívu vo svojej 117-ročnej histórii. V najbližších rokoch uvedie automobilka v priemere každých šesť mesiacov na trh jeden nový, alebo prepracovaný model. Popri tradičných európskych krajinách sa česká automobilka spolieha najmä na rastúce trhy v Rusku, Indii a Číne.
V Číne – na najväčšom odbytisku vozidiel ŠKODA – sa bude od roku 2013 v spolupráci s firmou Shanghai Volkswagen vyrábať kompaktné SUV ŠKODA Yeti. V tom istom roku príde na miestny trh čínska verzia vozidla ŠKODA Rapid. Aj v Rusku ŠKODA AUTO ďalej vsádza na silný rast. V prvých ôsmich mesiacoch roka 2012 značka rástla trikrát silnejšie ako ruský trh. Pred niekoľkými týždňami sa na moskovskom autosalóne predstavil nový akčný model Yeti Sochi – predzvesť sponzorskej podpory spoločnosti ŠKODA AUTO na Zimných olympijských hrách 2014 v Soči. Tiež začiatok výroby ruskej verzie modelu ŠKODA Rapid je na dohľad: na jar 2014 bude v závode spoločnosti Volkswagen Group Rus v Kaluge odštartovaná výroba tohto kompaktného modelu.
Veľký potenciál vidí ŠKODA AUTO tiež na indickom trhu. Už rok v Pune schádza z výrobnej linky miestny variant vozidla Rapid. S indickým kompaktným sedanom je ŠKODA AUTO prítomná v najväčšom segmente tunajšieho automobilového trhu. Indická ŠKODA Rapid je u zákazníkov veľmi obľúbená a vzápätí po svojom uvedení tu bola zvolená rodinným automobilom roka. V prvých ôsmich mesiacoch roka 2012 pripadlo okolo 60 % predajov značky v Indii práve na tento nový model.
ŠKODA v rely: vyhliadka na hetrik
Veľmi úspešná je tento rok značka ŠKODA aj na súťažných tratiach. V rely sezóne 2012 má už takmer istý hetrik. V dvoch súťažiach je už isté, že zvíťazia posádky továrenského tímu ŠKODA Motorsport. Juho Hänninen a Mikko Markkula si dopredu zaistili titul majstra Európy v rely. Medzinárodné majstrovstvá Českej republiky reprezentovala posádka Jan Kopecký – Pavel Dresler. ŠKODA je navyše jasne v čele hodnotenia značiek seriálu IRC a smeruje k tretiemu titulu v rade. Andreas Mikkelsen z tímu ŠKODA UK MOTOSPORT je navyše v pohári v IRC na prvom mieste v aktuálnom hodnotení jazdcov. S doterajšími výkonmi v tohtoročnej sezóne tak značka ŠKODA nadväzuje na úspechy predchádzajúcich rokov.
ŠKODA AUTO na Medzinárodnom autosalóne v Paríži 2012:
Expozícia ŠKODA AUTO: pavilón 4, stánok 215
Plocha expozície ŠKODA AUTO: 2 050 m2
Tlačová konferencia ŠKODA AUTO: 27. 9. 2012, 09:35 hod.
Počet vystavených vozidiel značky ŠKODA prvý tlačový deň: 8 vozidiel vrátane modelu Rapid
Počet vystavených vozidiel značky ŠKODA druhý tlačový deň: 11 vozidiel (5x Rapid, 1x Citigo 5D, 1x Citigo 3D, 1x Fabia Monte Carlo, 1x Yeti, 1x Octavia Combi RS, 1x Superb Combi L&K)
Počet vystavených vozidiel značky ŠKODA v dňoch pre verejnosť 11 vozidiel (3x Rapid, 1x Citigo 5D, 1x Citigo 3D, 1x Fabia Monte Carlo, 1x Yeti, 1x Octavia Combi, 1x Octavia Combi RS, 1x Superb Combi L&K, 1x Roomster)
Tlačové dni: 27. 9. – 28. 9. 2012
Dni pre verejnosť: 29. 9. – 14. 10. 2012