HOCKENHEIM 20. júla (WEBNOVINY) – V nedeľu 22. júla sa na okruhu Hockenheimring uskutoční Veľká cena Nemecka formuly 1.
Preteky na nemeckom okruhu uzatvoria prvú polovicu sezóny v seriáli MS týchto najprestížnejších motoristických pretekov, avšak letná prestávka nasleduje až po VC Maďarska v Hungaroringu o týždeň neskôr.
V Hockenheime sa očakáva súboj jazdcov tímov Ferrari a Red Bull o vedúce pozície, no do hry o titul majstra sveta sa chce vrátiť aj Brit Lewis Hamilton na McLarene, ktorý sa cez víkend zúčastní ba svojej stej veľkej cene.
Fernando Alonso z Ferrari má v bodovaní jazdcov 13-bodový náskok pred Markom Webberom z tímu Red Bull, bronzovú pozíciu so 100 bodmi háji jeho tímový kolega a domáci pilot Sebastian Vettel.
Lewis Hamilton za ním zaostáva o osem bodov. Líder bodovacej súťaže Fernando Alonso po tom, ako na predchádzajúcich pretekoch v Silverstone obsadil druhé miesto, vyhlásil, že tri posledné preteky pred letnou prestávkou nerozhodnú o majstrovi sveta, ale len o tom, kto titul nezíska.
Video: Okruh v nemeckom Hockenheime
Mark Webber chce rýchly monopost
Nemecká veľká cena má špecifickú príchuť pre domáceho jazdca Sebastiana Vettela.
„Teším sa na Hockenheim a dúfam, že tam bude aspoň toľko nemeckých priaznivcov, ktorí budú podporovať domácich jazdcov, koľko bolo na okruhu v Silverstone. Hockenheim je vzdialený len na polhodinu autom od môjho rodného mesta, takže tam budem mať veľa priateľov. Bude to pre mňa opäť výnimočný deň,“ vyhlásil 25-ročný dvojnásobný majster sveta Vettel.
Jeho tímový kolega Mark Webber sa bude snažiť zmazať trinásťbodové manko na Fernanda Alonsa, s ktorým bojuje o titul svetového šampióna.
„Vždy tam býva skvelá atmosféra. Nemeckí jazdci tam mávajú obrovskú podporu,“ povedal austrálsky pilot. „Ide o rýchly okruh, takže budeme musieť nastaviť monopost na čo najvyššiu maximálnu rýchlosť a zároveň ho prispôsobiť aj poslednému sektoru, v ktorom vozidlo prechádza po rohoch trate v rýchlom slede. O výsledku môže rozhodovať aj teplota či horúce počasie,“ dodal Mark Webber, ktorý na VC Nemecka naposledy triumfoval v roku 2009.
Štyria domáci jazdci
Alonso s Webberom sú doteraz jedinými jazdcami, ktorí počas tohto ročníka MS F1 triumfovali v dvoch pretekoch, pričom v prvých siedmych zaznamenal seriál MS F1 sedem rôznych víťazov. Nemeckej veľkej ceny sa tento rok zúčastnia štyria domáci jazdci – Vettel, Rosberg, Michael Schumacher a Hülkenberg.
Preteky VC Nemecka sú prvými „nemeckými“ v efjednotke po návrate Pirelli ako dodávateľa pneumatík a patrí medzi podujatia s najdlhšou históriou.
Po prvý raz sa išla už v roku 1926. V oficiálnom kalendári MS F1 figuruje od roku 1951 a chýbala v ňom dodnes len trikrát (1955, 1960, 2007).
V novodobej histórii hostili VC najmä dva legendárne okruhy – Hockenheimring (32 x) a Nürburgring (25 x). Raz sa išla na okruhu AVUS blízko Berlína (1959).
V roku 2007 Nemecko prišlo o právo organizovať dve VC, keďže od roku 2008 získala práva na VC Európy okruh v španielskej Valencii. Na základe dohody sa od roku 2008 v organizovaní VC Nemecka striedajú usporiadatelia na Hockenheimringu a Nürburgringu.
Predstavitelia okruhu v Nürburgringu nedávno oznámili, že pre pretrvávajúce problémy s dotáciami museli vyhlásiť platobnú neschopnosť. Okruh neďaleko mesta Hockenheim v Bádensku-Württenbersku postavili v roku 1932. Leží na brehu rieky na úplnej rovine.
Prešiel dvoma veľkými prestavbami – v roku 1965 a 2001, ktoré viedli k jeho skráteniu z pôvodných 8 na dnešných 4,5 km. Súčasnú podobu trate navrhol architekt Hermann Tilke.
Hockenheimring si vyžiadal niekoľko životov pilotov F1, no nikdy nie pri VC Nemecka. V roku 1968 sa tu na pretekoch F2 skončila životná púť dvojnásobného majstra sveta (1963, 1965), Škóta Jima Clarka. V roku 1980 tu pri testoch tímu Alfa Romeo smrteľne havaroval Francúz Patrick Depailler. Súčasťou areálu v Hockenheimringu je na európskych tratiach nezvyčajná štvrťmíľová rovinka na preteky dragsterov.
Veľká cena Nemecka:
Dejisko: Hockenheimring
Dĺžka jedného kola: 4,574 km
Dĺžka pretekov: 306,458 km (67 kôl)
Divácka kapacita: 120 000 miest na sedenie
Minuloročný víťaz: Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren – na Nürburgringu
Najrýchlejšie kolo v pretekoch: 1:13,780 min – Kimi Räikkönen (Fín.) McLaren v roku 2004
Najviac víťazstiev – jazdec: 4 – Michael Schumacher (1995, 2002, 2004, 2006)
Najviac víťazstiev – tím: 20 – Ferrari
Prehľad víťazov od roku 2000:
2011 – Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren
2010 – Fernando Alonso (Šp.) Ferrari
2009 – Mark Webber (Aus.) Red Bull
2008 – Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren
2007 – nekonala sa
2006 – Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
2005 – Fernando Alonso (Šp.) Renault
2004 – Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
2003 – Juan Pablo Montoya (Kol.) Williams
2002 – Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
2001 – Ralf Schumacher (Nem.) Williams
2000 – Rubens Barrichello (Braz.) Ferrari