BRATISLAVA 26. januára (WEBNOVINY) – Modely s označením FR sú akýmsi medzistupňom medzi vrcholným modelom Cupra a tými bežnými Ibizami. Doteraz bola Ibiza FR v ponuke iba s benzínovým motorom 1.4 TSI, ktorý dosahuje výkon 110 kW (150 k) a disponuje krútiacim momentom 220 Nm. Spriahnutý je so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG.
Vznetovú verziu Ibizy FR bude poháňať dvojliter s výkonom 105 kW (143 k) a krútiacim momentom 320 Nm, ktorý spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Napriek tomu, že vznetový motor má až o 100 Nm krútiaceho momentu viac, ako ten zážihový, benzínové „TSI-čko“ je na stovke o takmer sekundu skôr. Motor 2.0 TDI rozbehne malú Ibizu na stovku za veľmi slušných 8,5 sekundy. Benzínová Ibiza FR je však na stovke iba za 7,6 sekundy.
Vznetová Ibiza FR ale exceluje v inej disciplíne. Tou je samozrejme spotreba paliva. V meste si od vás údajne vypýta iba 5,8 litra nafty na 100 km a mimo neho dokonca iba 3,8 litra. Kombinovaná spotreba tak predstavuje 4,5 litra nafty na 100 km, pričom priemerná spotreba benzínovej Ibizy FR je 6,3 litra na 100 km.
Seat Ibiza FR bude k dispozícii ako päťdverové prevedenie, ale aj ako športovejšie trojdverové s označením SportCoupé. Súčasťou sériovej výbavy sú napríklad disky z ľahkej zliatiny s priemerom 17 palcov, alebo napríklad aj elektronický diferenciál XDS so zvýšenou svornosťou.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk