Saab bude mať SUV s označením 9-4X

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Saab 9 4X
Foto: Saab

BRATISLAVA 19. októbra (WEBNOVINY) – Škandinávska automobilka Saab má za sebou nepríjemné obdobie svojej histórie. Kedysi jedna z najpokrokovejších automobiliek len pred nedávnom stála na pokraji bankrotu. Z najhoršieho ju zachránil holandský výrobca športových automobilov Spyker. Nová „vlajková loď“ značky Saab – model 9-5, sa zdá byť vydarené auto a vďaka nemu sa predaje Saabu opäť rozbiehajú.

Saabu 9-5 prichádza na pomoc model 9-4X. Švédi dobre vedia, čo robia. Uvedenie modelu kategórie SUV sa zdá byť vynikajúcim ťahom, keď zoberieme do úvahy, že tento segment je aj po zarátaní všakovakých crossoverov najrýchlejšie rastúcim automobilovým segmentom. Najpopulárnejšie sú pritom SUV prémiových značiek. Model Cayenne pomohol zarobiť automobilke Porsche neuveriteľné peniaze a o niečo podobné sa teraz snaží aj Saab.

Ako už bolo spomenuté, novinka zdieľa technický základ s Cadillacom SRX, teda aj jeho výroba bude prebiehať v rovnakej továrni v Mexiku. Po dizajnovej stránke je nový model 9-4X typickým Saabom. Od konceptu 9-4X BioPower, ktorý bol vystavený už v roku 2008 na autosalóne v Detroite, sa sériová verzia líši iba minimálne.

Saab 9 4X
Foto: Saab

Foto: Saab

Saab 9 4X
Foto: Saab

Foto: Saab

Saab 9 4X
Foto: Saab

Foto: Saab

Saab 9 4X
Foto: Saab

Foto: Saab

Motory

Zo začiatku predaja budú na výber iba dva motory. V obidvoch prípadoch ide o vidlicové šesťvalce umiestnené vpredu naprieč. Prostredníctvom šesťstupňovej automatickej prevodovky poháňajú všetky štyri kolesá. Inteligentný pohon XWD rozdeľuje krútiaci moment medzi jednotlivé kolesá a elektronický samosvorný diferenciál eLSD dokáže na zadné koleso s lepšou trakciou poslať až 50 % krútiaceho momentu.

Základnou pohonnou jednotkou bude benzínový šesťvalec s objemom 3 litre, ktorý produkuje 195 kW (265 k). Na stovku rozbehne tento motor dve tony vážiaci Saab 9-4X za 9 sekúnd. Silnejšia verzia Aero, ktorá jazdí na 20-palcových diskoch kolies (slabšia verzia má 18-tky), je poháňaná známym turbodúchadlom preplňovaným 2,8-litrovým motorom, ktorý nájdete aj v modeli 9-5 Aero, či Insignii OPC. Ten disponuje výkonom 221 kW (300 k) a vďaka krútiacemu momentu 400 Nm rozbehne Saab 9-4X Aero na stovku za 8,3 sekundy.

S týmito motormi by bol úspech Saabu diskutabilný a preto sa dá očakávať aj vznetová motorizácia, ktorá však zatiaľ potvrdená nie je. Predaj sa totiž v USA začne až v máji a Európania si budú musieť počkať až do augusta. Dovtedy je dosť času na to, aby sa nejaký ten turbodiesel objavil.

Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Saab Automobile