Rok po Honde na odchode zo seriálu F1 aj Toyota

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Toyota F1
Toyota odchádza zo seriálu F1

TOKIO 4. novembra (WEBNOVINY) – Takmer rok po odchode domáceho konkurenta Hondy z automobilového seriálu formuly 1 sa na rovnaký krok chystá aj druhá japonská automobilka Toyota. Jóbovu zvesť priniesli v stredu japonské médiá. Oficiálne „rozlúčkové“ vyhlásenie Toyoty avizuje denník Mainiči a tlačová agentúra Kjodo.

Takmer rok po odchode domáceho konkurenta Hondy z automobilového seriálu formuly 1 sa na rovnaký krok chystá aj druhá japonská automobilka Toyota. Jóbovu zvesť priniesli v stredu japonské médiá. Oficiálne „rozlúčkové“ vyhlásenie Toyoty avizuje denník Mainiči a tlačová agentúra Kjodo. Spoločnosť Toyota Motor Corp. túto informáciu nepotvrdila, ale zvolala tlačovú konferenciu, ktorá sa má uskutočniť v stredu o 9.00 SEČ.

Japonské značky zaznamenávajú lavínový únik z nákladného kolotoča F1, iba v pondelok oznámil výrobca pneumatík Bridgestone, že po budúcej sezóne sa vzdá úlohy exkluzívneho dodávateľa. Problémy Toyoty naznačilo už ustúpenie automobilky od zámeru usporiadať budúci rok Veľkú cenu Japonska na svojom okruhu vo Fudži. Dejiskom bude rovnako ako tento rok trať v Suzuke. Následky finančnej krízy a s ním spojenú opatrnosť japonského automobilového priemyslu pocítilo už aj odvetvie rely, ktoré prišlo o dve tradičné značky Subaru a Suzuki.

Toyota sa prvý raz predstavila na scéne F1 v roku 2002, ale nikdy nevyhrala žiadnu veľkú cenu. O najlepšie výsledky sa dvoma druhými miestami na VC Malajzie a Bahrajnu postaral v roku 2005 Jarno Trulli. V práve skončenom ročníku 2009 jej napriek sľubnému štartu zostalo až 5. miesto v Pohári konštruktérov. V jej monopostoch jazdili Trulli a Timo Glock, prvý skončil v celkovej klasifikácii na ôsmom mieste, druhý na desiatom. Zraneného Nemca Glocka na dvoch záverečných pretekoch nahradil Kamui Kobajaši, ktorý na premiérovej VC Abú Zabí dosiahol solídnu 6. priečku, v Brazílii bol deviaty.

Keby sa mal zopakovať scenár s Hondou, potom by nástupcu Toyoty čakal mimoriadne úspešný nasledujúci ročník – Ross Brawn po odkúpení organizácie dokázal získať Pohár konštruktérov a jeho pilot Jenson Button má titul majstra sveta.

SITA, AP

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Jarno TrulliJenson ButtonKamui KobajašiRoss BrawnTimo Glock
Firmy a inštitúcie Toyota