BRATISLAVA 19. novembra (WEBNOVINY) – Rob Huff sa stal celkovým víťazom ročníka 2012 seriálu World Touring Car Championship. Titul získal v zložitom poslednom kole sezóny 2012 v Macau. Počas nej sa Chevroletu podarilo nazbierať doteraz nevídaný počet 1025 bodov potom, čo vybojoval dvojité a trojité víťazstvo. Huff zaslúžene vybojoval svoj prvý titul majstra sveta WTCC, ale musel sa snažiť až do úplného konca druhých pretekov. V prvých pretekoch totiž urobil pre neho netypickú chybu, kvôli ktorej musel odstúpiť a odložiť oslavy až do celkom posledného kola.
Pre tím to bol napínavý deň plný emócií. Yvan Muller a Alain Menu sa v prvých pretekoch umiestnili na prvom a druhom mieste, pričom švajčiarsky jazdec – ktorý ako prvý vo WTCC zvíťazil v roku 2006 na vozidle Chevrolet – zvíťazil aj v posledných pretekoch tímu, druhých pretekoch dňa, pred Huffom a Mullerom.
Huff, ktorý skončil celkovo tretí v sezóne 2010 a druhý v roku 2011, získal v sezóne 2012 413 bodov. Nasledoval ho Alain Menu s 401 bodmi a Yvan Muller s 393 bodmi. Získal tak tretí titul za sebou v hodnotení jazdcov pre Chevrolet a Cruzy pripravované tímom RML, ktorý nasledoval po treťom titule v kategórii výrobcov, získanom v japonskej Suzuke.
Chevrolet dosiahol historický rekord, keď ako prvý výrobca v dejinách prekročil hranicu 1000 získaných bodov a ukončil sezónu s 1025 bodmi, pred BMW (650) a SEATom (617). Úspech Chevroletu podčiarkuje aj skutočnosť, že v obidvoch pretekoch bodoval Darryl O’Young v rámci Independents’ Trophy, za volantom Bamboo Engineering Cruze.
Nedeľné preteky boli veľmi akčné a plné nehôd. Muller začal v prvých pretekoch vynikajúcim štartom a v prvej zákrute bol pred Huffom, štartujúcim z pole position a Alainom Menu. Vo štvrtom kole britský jazdec predbehol Mullera v zákrute Lisboa, ale vedenie si udržal len niekoľko minút. V časti trate Pariol totiž narazil do múru, poškodil svojho Cruza a musel do depa. Medzitým vpredu bojovali o víťazstvo Muller a Menu. Došlo aj k ich kontaktu, ale Švajčiar sa dokázal udržať mimo zvodidiel a napokon zvíťazil pred tímovým kolegom.
V druhých pretekoch Menu vynikajúco odštartoval z ôsmeho miesta, rýchlo sa dostal do čela a vedenie udržal až do cieľa. Huff sa po mnohých predbiehacích manévroch dostal na druhé miesto. Tesne sa vyhol aj kontaktu Oriolu (SEAT) a Michelisza (BMW) v poslednom kole. Muller skončil tretí potom, čo sa zaplietol do nehody s MacDowallom. V obidvoch prípadoch vyšiel na trať safety car.
Preteky v Macau boli poslednými pre Chevrolet vo WTCC po výnimočných ôsmich rokoch pôsobenia, počas ktorých získal tri dvojité tituly majstrov sveta WTCC (v kategórii výrobcov a jazdcov) a skvelých 68 víťazstiev.
Rob Huff: „Úžasný deň! Sám som si v prvých pretekoch skomplikoval život, keď som narazil do steny – asi som nechcel pokaziť zábavu až do posledného okamihu. Bola to hlúpa chyba a mohla ma stáť veľmi veľa.
Chlapci fantasticky zapracovali a do druhých pretekov mi auto opravili a musím poďakovať všetkým mechanikom, vrátane členov tímov Alaina a Yvana, ktorí tiež pomáhali. Je to dôkazom fantastického tímového ducha.
Čas medzi dvoma pretekmi sa vliekol pomaly a bol naozaj hrozný. Rozhodol som sa zostať v aute a v duchu si prehrávať, čo nesmiem zopakovať.
Našťastie v druhých pretekoch šlo všetko hladko. Na začiatku som bol siedmy, čo na zisk titulu nestačilo. Zostal som však pokojný a získaval jedno miesto za druhým, až som napokon skončil druhý. Dve kolá pred koncom som sa poriadne vydesil, keď predo mnou do seba narazili v zákrute Lisboa Mechelisz a Oriola. Oriolu som minul o milimetre.
Chvíľu mi potrvá, kým si naplno uvedomím, že som nový Majster sveta. Myslím, že si na to budem zvykať pomaly. Je to skvelý koniec fantastického podniku. Pred ôsmymi rokmi ma Chevrolet zobral do hry a dúfam, že som dnes správnosť tohto rozhodnutia potvrdil.“
Alain Menu: „Je skvelé skončiť víťazstvom. Kruh sa uzavrel. Získal som pre Chevrolet prvé víťazstvo, v roku 2006 v Brands Hatch (UK) a teraz posledné… WTCC opúšťame na prvých troch miestach. To je vynikajúce.
Úprimne povedané, som trocha rozčarovaný, že mi titul v kategórii jazdcov unikol len o pár bodov, ale také sú preteky. Vedel som, že musím vyhrať obidva preteky, aby som neprišiel o príležitosť a takmer sa mi to podarilo…
Zisk druhého miesta v prvých pretekoch a víťazstva v druhých pretekoch znamená, že som odviedol skvelú prácu. Tvrdo som šiel dopredu a nezaoberal som sa tým, čo sa deje za mnou, pretože som nemal vplyv na súperenie mojich tímových kolegov. Celkovo to bola pre mňa dobrá sezóna a som veľmi spokojný s tým, čo som dosiahol. Stále si len ťažko uvedomujem, že sa to všetko skončilo – určite budeme smutní zajtra, ale dnes večer budeme mať veľkú párty.“
Yvan Muller: „Bronzová medaila z WTCC mi v zbierke chýbala a teraz ju mám…Jasné, radšej by som bol, keby sa to skončilo inak, ale po Šanghaji som vedel, že vyhrať majstrovstvá bude ťažké. Niekedy vyhráte, niekedy prehráte a musíte sa s tým zmieriť. Chcem poblahoželať Robovi k titulu – určite si ho zaslúžil.
Prvé preteky boli pre mňa dobré. Som rád, že som v Macau po prvý krát zvíťazil. V druhých pretekoch prišiel incident s Alexom MacDovallom; minul vrchol v zákrute Mandarin, najrýchlejšej zo všetkých a ja som bol príliš blízko na to, aby som sa mu vyhol. Je mi to ľúto, ale som rád, že je OK. Tri roky s Chevroletom boli pre mňa skvelou skúsenosťou a zostanú mi na ne krásne spomienky.“
Ron Hartvelt (WTCC Project Manager): „Je to deň plný emócií a nemohli sme si želať lepšie výsledky. Opäť skvelá snaha tímu, najmä keď sme museli po prvých pretekoch veľmi rýchlo opraviť Robovo auto.
Môžeme byť hrdí na to, čo tento tím dosiahol a na spôsob, akým to dosiahol. Je to perfektný záver fantastického projektu.“
Vijay Iyer (Director Communications, Chevrolet Europe): „Chcem poďakovať všetkým v tíme RML za skvelú prácu, zaujatosť a ducha, ktoré predviedli počas tohto víkendu, celej sezóny a ôsmich rokov pôsobenia Chevroletu vo WTCC. Skončiť na prvom, druhom aj treťom mieste je naozaj symbolickou ukážkou toho, akým fantastickým zážitkom to bolo pre všetkých zainteresovaných. Bol to úžasný program pre Chevrolet; bol veľkým prínosom pre našu značku a s WTCC sa lúčime s pocitom hrdosti nad našimi výsledkami.“
MACAU – Výsledky 1. pretekov (9 kôl)
1. Y Muller Chevrolet Cruze 23 min 08,977 s
2. A Menu Chevrolet Cruze + 0,915 s
3. T Monteiro Honda Civic S2000 + 1,297 s
4. G Tarquini SEAT León WTCC + 1,967 s
5. O’Young Chevrolet Cruze +11,519 s
9 A MacDowall Chevrolet Cruze +1 min 16,524 s
nedokončil R Huff Chevrolet Cruze 4 kolá (nehoda)
MACAU – Výsledky 2. pretekov (11 kôl)
1. A Menu Chevrolet Cruze 35 min 36,096 s
2. R Huff Chevrolet Cruze + 0,320 s
3. Y Muller Chevrolet Cruze + 0,889 s
4. T Monteiro Honda Civic S2000 + 9,015 s
5. D O’Young Chevrolet Cruze + 9,786 s
nedokončil A MacDowall Chevrolet Cruze 3 kolá (nehoda)
WTCC – Konečné poradie jazdcov po 24 z 24 pretekov:
1. Huff (Chevrolet), 413 ; 2. Menu (Chevrolet), 401 ; 3. Muller (Chevrolet), 393 ; 4.
Tarquini (SEAT), 252 ; 5. Coronel (BMW), 207 ; … 11. MacDowall (Chevrolet), 68 ; … 14.
O’Young (Chevrolet), 37; …16. Nykjær (Chevrolet), 20 ; … 19. Rydell (Chevrolet), 14
WTCC – Konečné poradie výrobcov po 24 z 24 pretekov:
1. Chevrolet, 1,025 bodov; 2. BMW, 650; 3. SEAT, 617.