Renault spustil predaj vynoveného modelového radu Mégane

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Renault Mégane (2012)
Foto: Renault

BRATISLAVA 4. apríla (WEBNOVINY) – Podobne ako Renault Scénic, aj Renault Mégane prešiel omladzovacou kúrou. Modernizované autá sa v týchto dňoch dostávajú do predaja už aj u nás. Zvonku ide o pomerne výrazné zmeny. Predná časť bola kompletne prepracovaná. Prezradia ju najmä LED diódy na denné svietenie. Zaujímavosťou je, že štandardné Mégany a športovejšie ladené verzie GT a GT Line majú inak tvarovanú prednú časť. Vrcholná verzia RS je zase úplne iný prípad. Keď už sme pri tých športovejšie ladených verziách, záujemcovia o kupé verziu si pri konfigurácii svojho nového vozidla môžu vybrať z troch rôznych polepov strechy.

V interiéri sú zmeny o čosi menej výrazné. Pribudli tri nové vzory poťahov sedadiel a iné sú aj dekoračné materiály. Súčasťou štandardnej výbavy je automatický senzor kvality vonkajšieho vzduchu a za príplatok je možné objednať si cúvaciu kameru. Azda najväčšou novinkou je systém Visio, ktorý varuje vodiča pred neželaným opustením jazdného pruhu a dokáže automaticky prepínať stretávacie a diaľkové svetlá.

Motory

Renault trochu prekvapil ponukou motorov pre modernizovaný Mégane. Ponúka hneď tri benzínové agregáty s takmer identickým výkonom. Atmosférickú „jedna-šestku“ v dvoch výkonových verziách (74 kW/100 k a 81 kW/110 k) a prepracovaný motor 1.2 TCe. Ten má nový hliníkový blok, ktorý je o 10 kg ľahší. Má priame vstrekovanie benzínu do valcov, olejové čerpadlo s variabilným prietokom, vačky potiahnuté diamantovým uhlíkom a ultraľahký vačkový hriadeľ. Aj vďaka rekuperácii energie pri brzdení a systému Stop&Start dosahuje kombinovanú spotrebu 5,3 litra benzínu na 100 km.

Renault Mégane (2012)
Foto: Renault

Výkonové parametre sú tiež obdivuhodné. V podstate ide o najsilnejší 1,2-litrový motor na trhu. Čo sa týka otáčok motora, priebeh výkonu a krútiaceho momentu má skôr dieselovú charakteristiku. Maximálny krútiaci moment 190 Nm je dostupný už od 2000 ot./min. a nepoľavuje až do 4000 ot./min. Výkon motora 85 kW (115 k) pritom dosahuje maximum už pri 4500 ot./min.

Ak by ste však chceli silnejší benzínový motor, musíte siahnuť po dvojlitri. Ten je pritom k dispozícii iba pre verziu kupé. Renault totiž vyradil motor 1.4 TCe.

Ďalšou novinkou je vznetový motor 1.6 dCi s výkonom 96 kW (130 k) pri 4000 ot./min. a krútiacim momentom 320 Nm dostupným už od 1750 ot./min., ktorý v ponuke nahrádza motor 1.9 dCi. Nový motor sa môže pochváliť kombinovanou spotrebou iba 4,0 litra nafty na 100 km. Aj pri tomto agregáte je rekuperácia energie pri brzdení a systém Stop&Start samozrejmosťou.

Ceny

Renault cenami vynoveného Méganu celkom prekvapil. Päťdverový hatchback začína už na 10 290 €. Kombi je o čosi drahšie. Jeho ceny štartujú na úrovni 11 990 € a športové kupé môže byť vaše už za 13 390 €. Pochopiteľne ide o verziu s najslabším motorom. Za 180-koňový dvojliter si v Renaulte účtujú 19 980 € a ceny vrcholnej verzie R.S. začínajú na 28 990 €.

Pre porovnanie, napríklad ceny Citroënu C4 začínajú na 12 390 €. Peugeot 308 sa dá kúpiť od 12 640 €. Kombi začína na cene 13 840 €. Cena nového Hyundaiu i30 začína na úrovni 11 990 €. Opel Astra štartuje na cene 14 390 €, na kombi potrebujete minimálne 15 590 € a kupé začína na 16 940 €. Volkswagen Golf sa dá kúpiť za najmenej 13 590 €, no Volkswagen už neponúka atmosférické motory, ako je prípad uvádzacích modelov pri Renaulte Mégane. Základným motorom pre Golf je motor 1.2 TSI. Ceny kombi verzie začínajú na 14 850 € a Volkswagen Scirocco, ktorý je konkurentom pre Mégane Coupé štartuje na cene 22 650 €.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Renault