BRATISLAVA 28. septembra (WEBNOVINY) – Predstavenie Renaultu Clio štvrtej generácie bolo ohlásené na autosalón v Paríži. O všetkom sme vedeli vopred a čo sme vedeli, to sme napísali do tohto článku. Renault nás však príjemne prekvapil a do hlavného mesta svojej domoviny priviezol aj kombi verziu Granftour a športové Clio R.S. Obidve novinky sa dostanú predaja už na jar 2013, zatiaľ čo štandardná Clio by sa u predajcov mohlo objaviť ešte tento rok.
Clio Grandtour
Nové Clio Grandtour je dlhé 4262 mm, čo znamená, že oproti klasickému Cliu štvrtej generácie je kombi verzia Grandtour o 201 mm dlhšia. Keďže rázvor osí kolies zostáva nezmenený, vyťažil z toho najmä batožinový priestor. Ten narástol až o 130 litrov, čiže sa do neho zmestí až 443 litrov batožiny.
Batoh na chrbát novému Cliu dokresli dizajnér Yohann Ory. Podľa jeho slov, je vďaka atletickým proporciám nové Clio Grandtour nie len praktické, ale aj výnimočne elegantné.
Clio R.S.
Podľa môjho názoru bol Renault Clio R.S. tretej generácie jedným z najlepších „hot-hatchov“. Vždy, keď som mal možnosť usadnúť za jeho volant, som to považoval za taký malý sviatok. Všetko sa raz skončí a podobne ako skončila Honda Civic Type R s vysokootáčkovým atmosférickým dvojlitrom, tak skončil aj Renault Clio R.S. tretej generácie.
V Paríži už odhalili jeho nástupcu. Výkon motora sa v podstate nezmenil. Stále bude k dispozícii 200 koní, no už to budú „fúkané“ kone. Pod kapotou totiž pracuje 1,6-litrový turbodúchadlom prepĺňaný benzínový štvorvalec. Vďaka prepĺňaniu sa môže tento motor pochváliť o 25 Nm vyšším krútiacim momentom (240 Nm), ktorý je k dispozícii už od 1750 ot./min. až po 5600 ot./min. Maximálny výkon vrcholí už pri 6000 ot./min., pričom predchodca dosahoval vrchol krútiaceho momentu pri 5400 ot./min. a maximálny výkon až pri pretekárskych 7100 ot./min.
Motor poháňa predné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej dvojspojkovej prevodovky EDC s možnosťou manuálneho radenia pádlami pod volantom. Prevodovka funguje v troch režimoch. V najrýchlejšom režime „Race“ je schopná preradiť za 150 milisekúnd.
Ako to už býva pri modeloch R.S. zvykom, aj pri novom Cliu R.S. budú na výber dva typy podvozkov. Štandardný „Sport“ alebo ešte športovejší „Cup“. Ten je o 15 % tuhší a autá vybavené týmto podvozkom sú k zemi o 5 mm bližšie. Nové Clio R.S. by malo brzdiť lepšie, keďže má vpredu kotúče s priemerom 320 mm (o 8 mm viac než predchodca). Brzdy už ale nebude dodávať špičkový výrobca Brembo.
S novým Cliom R.S. sa môžete bližšie zoznámiť na tejto stránke.