BRATISLAVA 31. marca (WEBNOVINY) – Ako to už býva zvykom, Porsche nekončí pri „Turbo-verziách“ svojich modelov. Aj v prípade legendy 911, alebo SUV Cayenne, sa vždy objavila ešte o niečo lepšia verzia Turbo S. Porsche Panamera nie je výnimkou.
Na pohon Panamery Turbo S slúži rovnaký motor, aký nájdete aj pod kapotou štandardného Porsche Panamera Turbo. Ide o 4,8-litrový dvojicou turbodúchadiel preplňovaný vidlicový osemvalec, ktorý produkuje 368 kW (500 k) a 700 Nm. Verzia Turbo S dostala titánovo-hliníkové turbíny no a po vyladení riadiacej jednotky motor disponuje výkonom až 405 kW (550 k) a krútiacim momentom 750 Nm (800 Nm v režime „overboost“).
Na stovku zrýchľuje Porsche Panamera Turbo S za skvelých 3,8 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 306 km/h. V kombinovanom cykle pritom spotrebuje iba 11,3 litra benzínu na 100 km. Za to však vďačí aj špeciálne nevrhnutým 19-palcovým diskom kolies, ktoré sú kombinované s pneumatikami Michelin s nízkym valivým odporom. Za príplatok sú samozrejme k dispozícii aj 20-palcové unikátne kolesá Turbo II.
Foto: Porsche
Foto: Porsche
Foto: Porsche
Foto: Porsche
V interiéri nájdete dvojfarebné kožené čalúnenie a niekoľko zvyčajne príplatkových elektronických systémov, ktoré sú v prípade modelu Turbo S súčasťou sériového vybavenia. Za zmienku stojí „Sport Chrono Package Turbo“, ktorý pritvrdí podvozok a zlepší reakcie motora na plynový pedál v režime Sport Plus. Ďalej je to systém PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control), čo je systém, ktorý redukuje nakláňanie karosérie v zákrutách. Nechýba ani systém „Porsche Torque Vectoring Plus“, ktorý pomocou elektronicky riadeného samosvorného diferenciálu presúva krútiaci moment pri výjazdoch zo zákrut na vonkajšie zadné koleso, aby bola akcelerácia ešte efektívnejšia.
Porsche Panamera Turbo S sa začne predávať v júni. Na nemeckom trhu bola cena tohto modelu stanovená na 167 076 €.