BRATISLAVA 24. novembra (WEBNOVINY) – Porsche ako prvý výrobca športových automobilov neodolal tlaku popularity vozidiel kategórie SUV a podľahol tomuto módnemu trendu. Predstavil Porsche Cayenne, ktoré zožalo mimoriadny úspech. Zarytí priaznivci športových áut zo Zuffenhausenu sa na Cayenne pozerajú cez prižmúrené oči, no je pravdou, že toto auto zarobilo automobilke Porsche veľké peniaze a vďaka tomuto modelu získalo Porsche finančné prostriedky na financovanie superšportových modelov.
K veľkému SUV sa hodí vznetový motor. Porsche bolo s týmto krokom opatrné, ale aj v tomto prípade podľahlo. Už keď je SUV vo výrobe, prečo ho neponúkať aj s naftovým agregátom? Cayenne s dieselom pod kapotou zožal druhú vlnu úspechu. Podobnú otázku si teda vedenie automobilky položilo pri novej limuzíne Panamera. Pravdou však ostáva, že limuzína s dieselovým motorom je o čosi väčší prehrešok.
Dá sa očakávať rovnaký agregát, ktorý roztáča aj kolesá Porsche Cayenne Diesel, čiže trojlitrový šesťvalec s výkonom 176 kW (240 k) a krútiacim momentom 550 Nm. Panameru rozbehne tento motor na stovku za niečo vyše siedmich sekúnd. Naftový agregát by mal byť kombinovaný s osemstupňovým automatom.