Porsche odhalilo nový Boxster

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Porsche Boxster
Foto: Porsche

BRATISLAVA 13. januára (WEBNOVINY) – O dizajnéroch automobilky Porsche sa hovorí ako o tých najlenivejších v automobilovom priemysle. Už desaťročia iba modernizujú dizajn modelu 911 a stále vyzerá úžasne. Všetky ďalšie modely dizajnovo nadväzujú práve na legendu v portfóliu tejto nemeckej značky – model 911. Inak to nie je ani v prípade dvojmiestneho roadsteru Boxster, no teraz je predsa len vidieť, že dizajnérsky tím s Michaelom Maurerom niečo urobil.

Auto stojí na kompletne prepracovanej podvozkovej platforme, ktorá má až o 60 mm dlhší rázvor kolies (2475 mm). Širšie sú aj rozchody kolies. Vpredu o 40 mm (1530 mm) a vzadu o 10 mm (1544 mm). Veľmi dôležitou zmenou je nový elektro-hydraulický posilňovač. Rovnaký má aj najnovšie Porsche 911. Auto by malo byť pevnejšie a ľahšie ako predchodca, no presné čísla zatiaľ automobilky nezverejnila.

Nový Boxster má ešte nižšiu siluetu ako ten predošlý, kratšie previsy a čelné sklo je posunuté viac dopredu. Vďaka väčšiemu rázvoru a rozchodom kolies je auto nie len stabilnejšie, ale pasažieri majú vo vnútri viac miesta. Dizajn kokpitu je proste typické Porsche. Na stredovej konzole je badať inšpiráciu legendárnou Carrerou GT. Pred nepriazňou počasia chráni pasažierov plne automatická plátenná strecha, ktorá funguje do 50 km/h. Vytiahne / zatiahne sa za veľmi pôsobivých 9 sekúnd.

Porsche Boxster Porsche Boxster Porsche Boxster Porsche Boxster Porsche Boxster

Opäť dva boxery

Na výber budú opäť dva ploché šesťvalce s priamym vstrekovaním benzínu do valcov. Oproti svojim predchodcom sú približne o 15 % úspornejšie. Predošlá generácia Porsche Boxster používala základný motor s objemom 2,9 litra. Tretia generácia sa vracia k objemu 2,7 litra, ako to bolo v prípade prvého Boxsteru. Má však o 10 koní viac ako 2,9-litrový agregát. Celkovo 195 kW (265 koní).

Silnejší Boxster S je poháňaný 3,4-litrovým boxerom s výkonom 232 kW (315 k). Oproti predchodcovi má teda o päť koní viac. Štandardne sú obidve verzie dodávané so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Za príplatok je k dispozícii sedemstupňová dvojspojková prevodovka PDK. Štandardom je samosvorný diferenciál a systém PTV (Porsche Torque Vectoring), ktorý pomáha zefektívniť výjazdy zo zákruty tým, že pošle viac krútiaceho momentu na zaťažené, vonkajšie koleso.

S automatickou dvojspojkovou prevodovkou vystrelí Porsche Boxster S z nuly na stovku za rovných päť sekúnd. Základnému Boxsteru to trvá o sedem desatín sekundy dlhšie. Boxster S si vypýta na každých 100 km rovných osem litrov benzínu. Základnému modelu stačí 7,7 litra.

Auto bude mať oficiálnu premiéru v marci na autosalóne v Ženeve. Predaj odštartuje v apríli. Na nemeckom trhu bude cena začínať na úrovni 48 291 €. Za silnejší Boxster S si bude Porsche v Nemecku účtovať 59 120 €.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Porsche