BRATISLAVA 12. októbra (WEBNOVINY) – Nové Porsche Cayenne Turbo S sa stalo zatiaľ najvýkonnejším modelom v histórii modelu Cayenne. Poháňa ho rovnaký motor, ako aj Porsche Panamera Turbo S, teda 4,8-litrový osemvalec prepĺňaný dvojicou turbodúchadiel.
Oproti Cayennu Tubro, ktorý používa rovnaký motor, má však silnejšia verzia „S“ titánovo-hliníkové lopatky turbodúchadiel. Tie sú navyše schopné vyvinúť väčší plniaci tlak. Upravené bolo aj sanie a riadiaca jednotka. Výkon tak narástol o 50 koní na výsledných 405 kW (550 k). O 50 Nm podrástol aj krútiaci moment. Vyšplhal sa na železničných 750 Nm.
Aj keď je Porsche Cayenne naozaj veľké a ťažké auto, s tak silným motorom dokáže akcelerovať z nuly na stovku iba za 4,5 sekundy. Keďže je to Porsche, neobmedzuje ho žiadna elektronika a dokáže sa rozbehnúť až na 283 km/h. Dokonca by sa s týmto autom údajne malo dať jazdiť za 11,5 litra benzínu na 100 km.
Vrcholnú verziu rozoznáte od jej slabších súrodencov podľa lesklého čierneho laku v spodnej časti nárazníkov, spätných zrkadiel a v pozadí svetlometov. Tento model dostal aj unikátne disky kolies z ľahkej zliatiny s priemerom 21 palcov. Vo vnútri je štandardom kožené čalúnenie sedadiel a karbónový obklad.
Porsche Cayenne Turbo S jazdí na vzduchovom podvozku s adaptívnymi tlmičmi. Štandardom je aj systém na rozdeľovanie krútiaceho momentu Torque Vectoring a elektricky riadený samosvorný diferenciál na zadnej náprave.