Porsche Cayenne novej generácie: pozeráte sa na nový bratislavský prírastok - FOTO

Porsche si povedalo, že s novým modelom Cayenne musí odpáliť všetkým „dekel“ a zdá sa, že sa to darí.
Porsche cayenne ev__39.jpg
Porsche Cayenne Electric. Foto: Porsche

Rekuperácia Formule E

Cayenne Electric dokáže získavať pri brzdení až do 600 kW prostredníctvom rekuperácie. To znamená, že aj pri oduševnenom jazdení bude až 97% brzdného účinku patriť pod kolónku rekuperácia. Ak na to ale niekto poriadne šliapne – na brzdy, tie rozhodne nebudú poddimenzované. Za príplatok sú k dispozícii aj PCCB kompozitné keramické brzdy. K autu patrí PASM, čo je v preklade manažment aktívneho podvozku a to v prípade oboch verzií.

Turbo má tiež zadný diferenciál s obmedzenou svornosťou i vektoring krútiaceho momentu s označením plus (PTV Plus). Obe autá môžu mať za príplatok aktívne riadenie zadných kolies a Turbo verzia má aj PAR, teda aktívne riadenie. Všetky tieto skratky a vymoženosti sú v aute na to, aby potlačili akékoľvek náklony vozidla v zákrutách a dodali plnohodnotnú priľnavosť na akejkoľvek ceste. Zároveň majú v prípade pohodovej jazdy zabezpečiť adekvátny komfort.

Porsche cayenne ev__34.jpg
Porsche Cayenne Electric. Foto: Porsche

Architektúra Porsche

Základom vozidiel je 800V architektúra, ktorú Porsche zdieľa s Audi a na ktorej okrem Taycana a Macana stojí aj zopár modelov Audi. Batéria má kapacitu 113 kW v oboch prípadoch. Dojazd Turba je o niečo menší – „len” 623 km na plné nabitie (štandard 642 km). Výsledkom maximálneho nabíjacieho výkonu 390, respektíve až 400 kW je nabitie z 10 na 80 percent kapacity 16-minútové zdržanie na DC nabíjačke. Za 10 minút si pri tomto výkone auto cucne ďalších 325/315 km dojazdu (štandard/Turbo).

A pozor, za príplatok Porsche ponúkne aj indukčné nabíjanie. Ale nie mobilu (teda aj mobilu), ale hlavne auta. Porsche Wireless nabíjačka s výkonom do 11 kW si od vodiča vyžaduje len to, aby s autom prišiel nad nabíjačku. Nabíjanie potom začne automaticky. Model má k dispozícii absurdné množstvo technológií vrátane Matrix LED svetiel i aktívnej aerodynamiky pre Turbo. Model má celkovú dĺžku 4985 mm, šírku 1980 mm, výšku 1674 mm a rázvor 3023 mm. Auto je od spaľovacieho predchodcu dlhšie o 55 mm. Kufor má 781 litrov základného objemu, ťažnosť je 3,5 tony a disky môžu mať rozmer do 22 palcov.

Firmy a inštitúcie: PorscheVolkswagen