BRATISLAVA 2. apríla (WEBNOVINY) – Možno to celé znie pomerne jednoducho, no skrýva sa za tým dosť komplikovaná technológia. Špeciálny lak totiž musí obsahovať molekulárne štruktúry, ktoré sú schopné odrážať svetlo rôznych vlnových dĺžok. Vďaka tomu vie potom ľudské oko vnímať rozdielne farby laku.
Spomínané molekulárne štruktúry dostávajú signály z volantu. V ňom sú schované teplotné snímače. Vplyv na odtieň farby má aj pulz vodiča. Skrátka, je to komplikované, no v konečnom dôsledku veľmi jednoduché. Jazdíte v aute takej farby, ktorá zodpovedá vašej nálade.
Ak má vodič dobrú náladu, auto bude žlté. Odtieň sa samozrejme mení podľa intenzity pocitu šťastia. Ak sa vodič necíti práve najlepšie, auto je tmavomodré. Zelená farba znázorňuje uvoľneného vodiča, zatiaľ čo v dopravnej špičke budú všetky takéto aut asi bordové. Tmavočervené odtiene znázorňujú podráždených vodičov.
Celé to znie dosť neuveriteľne. Možno aj preto, že v Anglicku prišiel Peugeot s touto novinkou 1. apríla 2012. Na slovenský trh sa takáto farba možno dostane 1. apríla 2013.