BRATISLAVA 30. septembra (WEBNOVINY) – Nové SUV od Peugeotu dostalo označenie 4008. Po modeli 4007 je to teda logické označenie nástupcu. Peugeot 4008 však nenahrádza model 4007. Zatiaľ čo Peugeot 4007 využíva techniku Mitsubishi Outlander, novinka s označením 4008 vznikla na platforme menšieho Mitsubishi ASX.
Nový Peugeot 4008 je dlhý 4,34 metra, na šírku meria 1,8 metra a výška nezaťaženého vozidla je 1,63 metra. Na model 4007 tak stráca zhruba 30 centimetrov dĺžky. Dalo by sa teda povedať, že novinka 4008 je o triedu nižšie, ako Peugeot 4007.
Novinka sa bude vyrábať aj s pohonom predných kolies, no do väčšiny európskych štátov sa budú dovážať iba modely s pohonom všetkých štyroch kolies. Ten má tri režimy – 2WD, 4WD a LOCK. Zatiaľ čo v režime 2WD sú poháňané iba predné kolesá, v režime 4WD riadi distribúciu krútiaceho momentu medzi nápravami elektronika. Režim LOCK simuluje uzávierku medzinápravového diferenciálu, čo by malo v praxi znamenať pomer 50:50 medzi oboma nápravami.
Štvorica motorov
Do modelu 4008 sa budú montovať štyri agregáty. Je však možné, že nie všetky motorizácie sa budú do Európy dovážať. A o aké motory ide? Základ predstavuje atmosférická benzínová „jedna-šestka“ s výkonom 85 kW (116 k) a krútiacim momentom 152 Nm. Silnejšou alternatívou je väčší dvojliter, ktorý disponuje výkonom 113 kW (154 k) a krútiacim momentom 198 Nm. Obidva benzínové motory budú štandardne dodávané s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Dvojliter sa bude predávať aj s automatickou prevodovkou CVT.
Základ ponuky vznetových motorov predstavuje 1,6-litrový turbodiesel s výkonom 85 kW (115 k) a krútiacim momentom 280 Nm. Ten sa bude kombinovať so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. K dispozícii tiež bude 1,8-litrový agregát, ktorý produkuje 110 kW (150 k) a 300 Nm. Tak isto bude dodávaný so šesťstupňovým manuálom.