BRATISLAVA 11. januára (WEBNOVINY) – Francúzska automobilka Peugeot sa mení od základov. Spolu s novým autom reprezentujúcim nový dizajn všetkých Peugeotov budúcnosti, zmenila značka aj svoje logo. Vzpriamený lev ako symbol automobilky ostáva, no po novom má dynamickejší a jednoduchší tvar. Peugeot použije nové logo najprv na modeli RCZ, ktorý sa začne predávať už na jar.
Poďme sa však venovať konceptu SR1, ktorý reprezentuje nový dizajnový smer automobilky. Koncept SR1 upúšťa od „veľkých tlám“ typických pre súčasné Peugeoty a prichádza s menej vtieravým no napriek tomu emotívnejším dizajnom. Podľa slov zástupcov automobilky by malo každé nové auto od Peugeotu prísť s istou dávkou originality a osobitného dizajnu. Zjednodušene povedané, nové Peugeoty by sa od seba už nemali líšiť iba veľkosťou, ako je to dnes.
Koncept SR1 je trojmiestne kupé s dvoma sedadlami vpredu a jedným vzadu, umiestneným v strede. Vďaka plastovej jednodielnej streche sa dá veľmi rýchlo premeniť na kabriolet. Poháňa ho hybridné ústrojenstvo s technológiou Hybrid4, ktorá sa už na budúci rok objaví v Peugeote 3008. V koncepte SR1 pozostáva toto hybridné ústrojenstvo z benzínového turbomotora 1.6 THP a elektromotora. Spaľovací motor s výkonom 160 kW (217 k) a krútiacim momentom 300 Nm poháňa kolesá prednej nápravy, zatiaľ čo na zadnej náprave mu asistuje elektromotor s výkonom 70 kW (95 k) a krútiacim momentom 178 Nm.
Dvojica motorov tak dokáže auto vážiace 1525 kg vystreliť z pokoja na stovku iba za 4,7 sekundy. V kombinovanom cykle by pritom Peugeot SR1 mal spotrebovať iba 4,9 litra benzínu na 100 km jazdy.
Auto stelesňujúce novú filozofiu značky Peugeot si verejnosť bude môcť prvýkrát naživo pozrieť na marcovom autosalóne v Ženeve.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk