BRATISLAVA 7. februára (WEBNOVINY) – O novej „vlajkovej lodi“ automobilky Peugeot sme už toho popísali naozaj dosť. Výstavnú premiéru mala limuzína aj kombi naraz a to na parížskom autosalóne na jeseň minulého roku. V týchto dňoch sa novinka dostáva k našim predajcom.
S autom sme už mali možnosť stretnúť sa naživo už v septembri a podrobnejšie ho preskúmať. Viac sa o tom dočítate v tomto článku. Podrobnejšie technické údaje o jednotlivých motorizáciách modelu 508 zas nájdete v článku Peugeot 508: technické údaje.
Dnes však boli konečne zverejnené ceny tejto novinky. Najlacnejší Peugeot 508 s benzínovým motorom 1.6 VTi môže byť váš za 21 900 €. Na opačnom konci cenníka stojí verzia GT. Tá je poháňaná 2.2-litrovým dieselovým motorom HDi FAP. Peugeot si za tento model účtuje 36 300 €, no „GT-čko“ bude naozaj vrcholný model, ako sa patrí. Kvôli zdokonaleniu jazdných vlastností bude dokonca používať inú prednú nápravu. Zatiaľ čo všetky verzie majú vpredu zavesenie typu McPherson, verzia GT má dvojité trojuholníkové zavesenie. Všetky modely majú vzadu viacprvkové zavesenie kolies.
Keďže verzie sedan aj kombi boli predstavené naraz, naraz vstupujú aj do predaja. Najlacnejší Peugeot 508 SW vás vyjde na 23 100. Opäť ide o verziu s atmosférickou benzínovou „jedna-šestkou“. Príplatok sa karosériu kombi teda v tomto prípade predstavuje 1 200 €. Pri jednotlivých motorizáciách a výbavách sa však tento príplatok rôzni a to až do výšky1 700 €.
Štyri úrovne výbavy
Keďže Peugeot 508 je ozajstnou limuzínou strednej triedy, aj základná úroveň výbavy Access je celkom slušná. Obsahuje napríklad automatickú dvojzónovú klimatizáciu, alebo aj hmlovky s prisvetľovaním zákrut. Ďalšia úroveň výbavy (Active) predstavuje príplatok 2 500 €. Získate tak presklenú panoramatickú strechu, zadného parkovacieho asistenta, Bluetooth handsfree, vyhrievané predné sedadlá, tempomat, či 17-palcové hliníkové disky kolies. V podstate všetko, čo potrebujete.
Peugeot 508 však dokáže poskytnúť ešte viac. Výbava Allure zahŕňa aj navigačný systém, farebný head up displej, bezkľúčový vstup a štartovanie, či polokožený poťah sedadiel. V porovnaní s verziou Active však zaplatíte o 3 500 € viac.
Na vrchole ponuky stojí už spomínaná športovejšie ladená verzia GT. Tá je vybavená natáčacími bi-xenónovými svetlometmi s dennými svetlami LED a ostrekovačmi. Štandardom sú tiež 18-palcové hliníkové disky, detektor zníženia tlaku v pneumatikách, alebo aj dve koncovky výfuku na pravej a ľavej strane.