Nová generácia pre rok 2017 bude mať dve verzie pričom tá ostrejšia sa volá GSX-R1000R. Veľa prvkov tohto motocyklu bolo prevzatých zo strojov jazdiacich Moto GP, a tak je povestný litrový kráľ zase pri moci.
Nový motocykel Suzuki GSX-R1000R pre rok 2017
Novinka od Suzuki je oproti svojmu predchodcovi štíhlejšia a vďaka tomu sa znížila váha motocyklu. Nový rám je o 10 % ľahší a zároveň o 20 mm užší vo svojom najširšom bode. Rozvor kolies je 1425 mm a využíva odpruženie od firmy Showa, ktoré je u štandardnej verzie motocyklu osadené vidlicou BPF, zatiaľ čo prevedenie R má vidlicu BFF. Vzadu je potom tlmič Showa BRFC lite.
Harley-Davidson bude prepúšťať kvôli nezáujmu o jeho motocykle
Brzdový systém zaisťujú vpredu dvojica kotúčov s priemerom 320 mm s radiálne uchytenými štvorpiestikovými strmeňmi a vzadu je použitý jeden kotúč s priemerom 220 mm s jednopiestikovým strmeňom od firmy Brembo. Samozrejmosťou u tohto stroju je systém ABS, ktorý pracuje aj keď je motocykel v náklone.
Keď vás pes nenechá umyť si motorku
GSX-R1000R má pohotovostnú hmotnosť okolo 200 kg, ktorú dostáva do pohybu kvapalinou chladený radový štvorvalec s objemom 999,8 cm3 s výkonom 146 kW (199 k) a točivým momentom 117 N.m v spojení so šesťstupňovou prevodovkou s bezspojkovým rýchlorazením smerom hore a dolu.
Svetový rekord v jazde na motorke na zadnom kolese pokorený!
Motocykel sa môže pochváliť desaťstupňovou kontrolou trakcie Motion Track TCS a možnosťou voľby jedného z troch jazdných režimov v rámci S-DMS. Prvý režim je pre suché cesty, druhý je pre okruhy aj bežnú premávku a tretí pre jazdu za mokra.
Pozri si video: