BRATISLAVA 7. septembra (WEBNOVINY) – Hyundai i30 prišiel ako prvý model s písmenkom „i“ v označení. S novým značením odštartoval aj novú éru tejto juhokórejskej automobilky. Model i30 bol prvým modelom tejto kórejskej značky navrhnutým a skonštruovaným v Európe. Súčasne bol prvým modelom značky Hyundai vyrobeným v najmodernejšom výrobnom závode v Českej republike a tiež prvým modelom značky Hyundai, ktorý získal najvyššie hodnotenie päť hviezdičiek v teste bezpečnosti Euro NCAP.
Hyundai i30 si dokázal veľmi rýchlo získať popularitu a stal sa najpredávanejším modelom značky. Už je to takmer päť rokov od jeho predstavenia a medzičasom stihol Hyundai uviesť celú flotilu modelov s označením „i“, ktoré znamená nový prístup, novú filozofiu. Keďže je už obmenené celé portfólio modelov, prišiel čas na model i30, ktorý to všetko začal.
Nová generácia modelu i30, navrhnutá a skonštruovaná v technickom a vývojovom centre Hyundai Motor Europe v nemeckom Rüsselsheime, prináša ďalšiu evolúciu jedinečných výrazových prostriedkov dizajnu Hyundai ‘fluidic sculpture’, ktoré predstavujú charakteristickú DNA dizajnu značky.
Foto: Hyundai
Foto: Hyundai
Foto: Hyundai
Foto: Hyundai
Thomas Bürkle, šéfdizajnér Hyundai Motor povedal: “Nová generácia modelu i30 sa dá jasne identifikovať vďaka typickej tvári automobilov Hyundai s charakteristickou šesťuholníkovou maskou chladiča a dizajnom predných reflektorov s dennými svetlami z LED, pripomínajúcim šperky. Tieto svetlá majú hranatý tvar s mäkko zapracovanými priehlbinami, čo vozidlu dodáva výraznú osobnosť a nádych luxusu.”
“V bočnom profile novej generácie modelu i30 vynikajú výrazné charakterové línie, prebiehajúce cez predné a zadné výrezy blatníkov až po zadné skupinové svetlá. Mäkké nižšie charakterové línie sa zdvíhajú nad prahmi karosérie vytvárajúc hru svetla a tieňa – základný prvok dizajnu fluidic sculpture,” rekapituluje Thomas Bürkle.
Allan Rushforth, senior viceprezident a COO Hyundai Motor Europe, komentuje: “Očakávame, že nová generácia modelu i30 osloví mladých, progresívnych zákazníkov, ktorí požadujú od svojho automobilu nielen dobré výkony ale aj výborný vzhľad. V tomto smere nová generácia modelu i30 prispeje k zvýšeniu predaja, posilneniu dôveryhodnosti a zlepšeniu celkového vnímania značky Hyundai európskymi zákazníkmi.”
“Nový model i30 bol navrhnutý tak, aby sa zaradil medzi popredné vozidlá segmentu C a pripojil k novému modelu i40 ako symbolu kvality značky Hyundai. Náš jedinečný komplet starostlivosti o zákazníkov „Päť rokov záruky a výhod“ (Five Year Triple Care) bude významným elementom pri diferenciácii novej generácie modelu i30 v silne obsadenej kompaktnej triede,” dodal Allan Rushforth.