BRATISLAVA 19. apríla (WEBNOVINY) – Nemecká automobilka Volkswagen klasický Chrobák prvýkrát oživila v roku 1998. Išlo o jeden z prvých modelov s retro dizajnom a auto sa tešilo obrovskej popularite. Do roku 2010 sa vyrobilo okolo milión kusov. Pôvodný Chrobák je však neporovnateľne väčší rekordér. Vyrábal sa 58 rokov! Od roku 1945 do roku 2003 vzniklo vyše 20 miliónov kusov.
Teraz tu máme novú generáciu retro mobilu. Predstavená bola v podstate v rovnakom čase na troch miestach – autosalón v Šanghaji, autosalón v New Yorku a na akcii v Berlíne. Výroba bude prebiehať v Berlíne. Objednávať sa bude dať od leta. Prvé autá by mali k predajcom doraziť koncom jesene. Kabriolet by sa mal objaviť na budúci rok.
Väčší ako Golf
Aj keď to tak nevyzerá, nový Beetle je veľké auto. Rovnako ako jeho predchodca využíva podvozkovú platformu Golfu. Na dĺžku však meria 4 278 mm, čo je o 79 mm viac ako meria súčasný Golf a až o 152 mm viac, ako meral predchodca, teda New Beetle. Beetle (aj keď je nový, automobilka vypustila slovíčko „New“ z jeho názvu) na šírku meria 1 804 mm (+84 mm) a je vysoký 1 486 mm (-12 mm). Rázvor osí kolies má hodnotu 2 537 mm, čo je oproti predchodcovi o 28 mm viac. Batožinový priestor narástol z 209 litrov na 310 litrov.
Dizajn je oproti predchodcovi vďaka hranatejším nárazníkom a streche viac „svalnatejší“. Auto je širšie, nižšie, má dlhšiu kapotu, vzadu integrovaný spojler a celkovo pôsobí športovejšie. Svojim dizajnom by tak nová generácia nemusela oslovovať už iba dámy.
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Už nemá vázičku
Interiér sa nesie v duchu súčasných Volkswagenov, no prístrojový panel odkazuje na pôvodný Chrobák. Veľmi pekným prvkom sú tri „budíky“ na vrchu palubnej dosky. Aj tento športový prvok má za úlohu prilákať mužov podobne ako absencia vázičky na kvety, ktorú mal New Beetle na palubovke.
Milovníkov hudby poteší kvalitný audiosystém. Automobilka si na tento účel najala ozajstných profesionálov. Pod audiom je podpísaný známy výrobca gitár a príslušenstva Fender, ktorý pri vývoji audiosystému pre Beetle spolupracoval s Panasonicom.
Päť motorov
Na výber budú mať zákazníci tri benzínové a dva dieselové motory. Všetky motory sú prepĺňané. Ponuku zážihových agregátov otvára motor 1.2 TSI s výkonom 77 kW (105 k). Silnejšou alternatívou je motor 1.4 TSI, ktorý produkuje 118 kW (160 k). Vrcholom ponuky je dvojliter 2.0 TSI, ktorý produkuje 147 kW (200 k). Kto preferuje naftu, bude si môcť vybrať medzi motormi 1.6 TDI a 2.0 TDI. Zatiaľ čo menší agregát produkuje 77 kW (105 k), väčší motor disponuje výkonom 103 kW (140 k).