BRATISLAVA 4. mája (WEBNOVINY) – Mercedes triedy E dostal dva nové benzínové motory. Montovať sa budú do verzií E350 a E500. Zatiaľ čo model E350 má stále atmosféricky plnený vidlicový šesťvalec s objemom 3,5 litra, silnejšia verzia E500 už nepoužíva 5,5 litrový atmosféricky plnený vidlicový osemvalec, ale dvojicou turbodúchadiel prepĺňaný osemvalec s objemom 4,6 litra.
Nový Mecedes E350 je oproti svojmu predchodcovi až o 20 % úspornejší. Zatiaľ čo predtým potreboval na 100 km v kombinovanom cykle 8,5 litra benzínu (kombi 8,8), teraz mu postačí iba 6,8 litra (kombi 7). Vďačí za to predovšetkým priamemu vstrekovaniu paliva, ktoré navyše zvýšilo výkon o 10 kW z pôvodných 215 kW na 225 kW (306 k). Krútiaci moment narástol o 5 Nm na výsledných 370 Nm. Auto tak dokáže na stovku zrýchliť za 6,3 sekundy, čo je o 0,5 sekundy lepší čas v porovnaní s predchodcom.
Nový osemvalec vo verzii E500 má tak isto priame vstrekovanie. Vďaka prepĺňaniu však narástol jeho krútiaci moment o 70 Nm a výkon o 15 kW. Mercedes E500 sa teda ponovom môže pochváliť výkonom 300 kW (408 k) a krútiacim momentom 600 Nm. To v preklade znamená zrýchlenie z nuly na stovku iba za 5,2 sekundy. Spotreba pritom klesla z jedenástich litrov na 8,9 l/100 km, čo predstavuje úsporu 17 %.

Foto: Mercedes

Foto: Mercedes

Foto: Mercedes

Foto: Mercedes

Foto: Mercedes
Veľký podiel na úspore paliva má aj prepracovaná sedemstupňová automatická prevodovka s nižšími vnútornými stratami, ktorá navyše podporuje systém start/stop. Vďaka nej majú o čosi nižšiu spotrebu aj všetky ostatné modely, do ktorých sa tento sedemstupňový automat dodáva.