Nové BMW radu 1 oficiálne

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
BMW radu 1
Foto: BMW

BRATISLAVA 6. júna (WEBNOVINY) – Nová generácia BMW radu 1 dostala interné označenie F20. Predošlá „Jednotka“ mala kód E87. Ako vidíte z fotografií, dizajn nového modelu je v podstate evolúciou kriviek predchodcu. Zachovaná zostala aj koncepcia. Auto má motor vpredu za prednou nápravou uložený pozdĺžne a poháňané kolesá zadnej nápravy. Špekulácie o tom, že nová generácia BMW radu 1 by mala mať pohon predných kolies sa teda nepotvrdili.

Ako sme vás o tom už cez víkend informovali, auto narástlo takmer do všetkých rozmerov. Je dlhšie, širšie, no výška ostala zachovaná. Nová „Jednotka“ je však približne o 35 kg ťažšia. Jej rozloženie hmotnosti sa však blíži k ideálnemu pomeru 50:50. Jednotlivé rozmery a porovnanie s predchodcom si môžete pozrieť v tabuľke:

E87

F20

Dĺžka (mm)

4239 

4324

Šírka (mm) 

1748

1765

Výška (mm)

1421

1421

Rázvor (mm)

2660

2690

Objem batožinového priestoru (l)

330/1150

360/1200

Motory

Zo začiatku predaja bude k dispozícii päť motorizácii. V podstate však ide o dve verzie nového 1,6-litrového prepĺňaného benzínového štvorvalca a tri verzie dvojlitrového turbodiesela. Nová „jedna-šestka“ nahrádza atmosférické motory. Je prepĺňaná turbodúchadlom s technológiou twin-scroll, využíva priame vstrekovanie paliva a variabilný ventilový rozvod Valvetronic s variabilným časovaním Double-Vanos.

Nový vznetový motor má hliníkový blok, turbodúchadlo s variabilnou geometriou lopatiek a priame vstrekovanie common-rail s elektromagnetickými vstrekovačmi. Tie pracujú vo verziách 116d a 118d s tlakom 1 600 barov a vo verzii 120d s tlakom 1 800 barov.

BMW 116i

BMW 118i

BMW 116d

BMW 118d

BMW 120d

Max. výkon (kW/ot./min.)

100/4400

125/4800

85/4000

105/4000

135/4000

Max. krút. moment (Nm/ot./min.)

220/1350-4300

250/1500-4500

260/1750-2500

320/1750-2500

380/1750-2500

Max. rýchlosť (km/h)

210

225

200

212

228

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s)

8,5

7,4

10,3

8,9

7,2

Komb. spotreba (l/100 km)

5,5

5,8

4,3

4,4

4,5

Pohot. hmotnosť (kg)

1290

1295

1310

1320

1345

Interiér

Podobne ako exteriér, aj interiér do značnej miery pripomína predchodcu. Nesie však moderné dizajnové, ako aj funkčné prvky najnovších modelov mníchovskej automobilky BMW. V novej „Jednotke“ sa za príplatok objaví osemstupňová automatická prevodovka. Stane sa tak prvým autom v nižšej strednej triede s osemstupňovou prevodovkou. Štandardom je však šesťstupňová manuálna prevodovka.

BMW radu 1
Foto: BMW
BMW radu 1
Foto: BMW
BMW radu 1
Foto: BMW
BMW radu 1
Foto: BMW
BMW radu 1
Foto: BMW

Foto: BMW

Súčasťou sériovej výbavy je tlačidlo, ktorým si vodič bude môcť meniť charakter auta. Elektronika bude ovplyvňovať reakcie plynového pedálu, benevolentnosť stabilizačného systému DSC a v prípade automatickej prevodovky aj charakteristiku radenia. Vodiš si bude môcť štandardne voliť medzi troma režimami: COMFORT, SPORT a ECO PRO. Verzie Sport Line dostanú aj režim SPORT +.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie BMW