BRATISLAVA 6. júna (WEBNOVINY) – Nová generácia BMW radu 1 dostala interné označenie F20. Predošlá „Jednotka“ mala kód E87. Ako vidíte z fotografií, dizajn nového modelu je v podstate evolúciou kriviek predchodcu. Zachovaná zostala aj koncepcia. Auto má motor vpredu za prednou nápravou uložený pozdĺžne a poháňané kolesá zadnej nápravy. Špekulácie o tom, že nová generácia BMW radu 1 by mala mať pohon predných kolies sa teda nepotvrdili.
Ako sme vás o tom už cez víkend informovali, auto narástlo takmer do všetkých rozmerov. Je dlhšie, širšie, no výška ostala zachovaná. Nová „Jednotka“ je však približne o 35 kg ťažšia. Jej rozloženie hmotnosti sa však blíži k ideálnemu pomeru 50:50. Jednotlivé rozmery a porovnanie s predchodcom si môžete pozrieť v tabuľke:
E87 | F20 | |
Dĺžka (mm) | 4239 | 4324 |
Šírka (mm) | 1748 | 1765 |
Výška (mm) | 1421 | 1421 |
Rázvor (mm) | 2660 | 2690 |
Objem batožinového priestoru (l) | 330/1150 | 360/1200 |
Motory
Zo začiatku predaja bude k dispozícii päť motorizácii. V podstate však ide o dve verzie nového 1,6-litrového prepĺňaného benzínového štvorvalca a tri verzie dvojlitrového turbodiesela. Nová „jedna-šestka“ nahrádza atmosférické motory. Je prepĺňaná turbodúchadlom s technológiou twin-scroll, využíva priame vstrekovanie paliva a variabilný ventilový rozvod Valvetronic s variabilným časovaním Double-Vanos.
Nový vznetový motor má hliníkový blok, turbodúchadlo s variabilnou geometriou lopatiek a priame vstrekovanie common-rail s elektromagnetickými vstrekovačmi. Tie pracujú vo verziách 116d a 118d s tlakom 1 600 barov a vo verzii 120d s tlakom 1 800 barov.
BMW 116i | BMW 118i | BMW 116d | BMW 118d | BMW 120d | |
Max. výkon (kW/ot./min.) | 100/4400 | 125/4800 | 85/4000 | 105/4000 | 135/4000 |
Max. krút. moment (Nm/ot./min.) | 220/1350-4300 | 250/1500-4500 | 260/1750-2500 | 320/1750-2500 | 380/1750-2500 |
Max. rýchlosť (km/h) | 210 | 225 | 200 | 212 | 228 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 8,5 | 7,4 | 10,3 | 8,9 | 7,2 |
Komb. spotreba (l/100 km) | 5,5 | 5,8 | 4,3 | 4,4 | 4,5 |
Pohot. hmotnosť (kg) | 1290 | 1295 | 1310 | 1320 | 1345 |
Interiér
Podobne ako exteriér, aj interiér do značnej miery pripomína predchodcu. Nesie však moderné dizajnové, ako aj funkčné prvky najnovších modelov mníchovskej automobilky BMW. V novej „Jednotke“ sa za príplatok objaví osemstupňová automatická prevodovka. Stane sa tak prvým autom v nižšej strednej triede s osemstupňovou prevodovkou. Štandardom je však šesťstupňová manuálna prevodovka.
Foto: BMW
Súčasťou sériovej výbavy je tlačidlo, ktorým si vodič bude môcť meniť charakter auta. Elektronika bude ovplyvňovať reakcie plynového pedálu, benevolentnosť stabilizačného systému DSC a v prípade automatickej prevodovky aj charakteristiku radenia. Vodiš si bude môcť štandardne voliť medzi troma režimami: COMFORT, SPORT a ECO PRO. Verzie Sport Line dostanú aj režim SPORT +.