BRATISLAVA 13. februára (WEBNOVINY) – Nová generácia BMW M6 je tu. Verzia kupé bude mať oficiálnu výstavnú premiéru už v marci na autosalóne v Ženeve. Kabriolet bude predstavený o mesiac neskôr na autosalóne v New Yorku. Paradoxne však do predajní dorazí skôr kabriolet, podobne, ako to bolo so štandardným BMW radu 6. Kabriolet by mal byť dostupný už v júni, zatiaľ čo kupé sa do predaja dostane do predaja koncom leta.
Že ide o vrcholnú verziu BMW radu je jasné hneď na prvý pohľad. Auto má upravené nárazníky a dokonca aj rozšírené blatníky, keďže rozchod kolies je na oboch nápravách o 30 mm širší. Na predných blatníkoch nechýbajú klasické mriežky na odvetrávanie motorového priestoru s nápisom „M6“. Označenie modelu je ponovom aj na maske chladiča. Zadnú časť zdobia štyri koncovky výfukov a uprostred nárazníka nechýba difúzor. Podobne ako BMW M6 minulej generácie, aj toto má karbónovú strechu, ktorá znižuje ťažisko auta. Platí to však pochopiteľne iba pre verziu kupé. Kabriolet má plátennú strechu, ktorá sa dá ovládať do rýchlosti 40 km/h a manipulácia s ňou trvá 19 sekúnd.
Nebola by to športová divízia M GmbH, keby auto „neprekopala“ od základov. BMW M6 má kompletne prepracovaný podvozok aj riadenie. Prepracované boli aj všetky elektronické bezpečnostné systémy, takže okrem podvozku, riadenia a športového aktívneho diferenciálu má aj stabilizácia svoj športový režim „M“.
Motor si BMW M6 požičalo z modelu M5. Ide teda o benzínový vidlicový osemvalec prepĺňaný dvojicou turbodúchadiel. Vďaka tomu motor produkuje úctyhodných 412 kW (560 k) medzi 5750 až 7000 ot./min a 680 Nm, ktoré sú k dispozícii v až neuveriteľnom rozsahu: 1500 až 5750 ot./min. Aj keď kupé váži až 1850 kg (kabriolet dokonca 1980 kg) dokáže na stovku vystreliť za 4,2 sekundy. Kabrioletu to kvôli vyšej hmotnosti trvá o desatinu sekundy pomalšie. Maximálna rýchlosť je štandardne elektronicky obmedzená na 250 km/h, no s príplatkovým balíčkom M Driver’s Package prevyšuje maximálna rýchlosť 300 km/h. V kombinovanom cykle by pritom BMW M6 malo spotrebovať iba 9,9 litra benzínu na 100 km. Kabriolet potrebuje 10,3 litra.
Na krotenie tak rýchleho auta sú nutné silné brzdy. V BMW to veľmi dobre vedia, a tak má BMW M6 na prednej náprave vŕtané kotúče s priemerom až 400 mm so šesťpiestikovými strmeňmi lakovanými modrou farbou. Zadné kotúče majú priemer 396 mm. Za príplatok sú však k dispozícii aj karbón-keramické kotúče so strmeňmi zlatej farby. Aj keď ušetria 20 kg neodpruženej hmotnosti, majú priemer až 410 mm, a tak je nutné priplatiť si aj za 20-palcové disky kolies. Štandardne sa bude BMW M6 dodávať na 19-tkach. Dvadsiatky sú však kované, a tak sú o kúsok ľahšie, ako devätnástky.