BRATISLAVA 29. augusta (WEBNOVINY) – Japonská automobilka Mazda konečne predstavila novú Mazdu 6. Tretia generácia tohto modelu je po Mazde CX-5 druhým predstaviteľom novej dizajnovej filozofie Mazdy s označením Kodo, čo v preklade z japončiny znamená niečo ako „duša pohybu“. Zároveň ide o druhý model tejto hirošimskej automobilky, ktorý bol kompletne skonštruovaný v duchu novej konštruktérskej filozofie Mazdy – Skyactiv.
Nový model meria na dĺžku 4865 mm, čo je o 110 mm viac, ako má predchodca. Novinka je so šírkou 1840 mm tiež o 45 mm širšia. Nová Mazda 6 je vysoká 1450 mm, čo je o 10 mm viac. Narástol aj rázvor osí kolies. Teraz meria 2830 mm, čo je až o 105 mm viac. Takmer z celého nárastu dĺžky teda profitujú pasažieri na zadných sedadlách, ktorý majú viac priestoru na nohy. Batožinový priestor sa však paradoxne trochu zmenšil – z 510 litrov na 483 litrov.
Pri konštrukcii novej Mazdy 6 sa však myslelo v prvom rade na vodiča. Cieľom konštruktérov bolo, aby sa vodič cítil za volantom úplne prirodzene a aby bol schopný auto ovládať intuitívne. Podľa Mazdy má totiž vodič z riadenia autá zážitok iba vtedy, keď s ním dokáže splynúť v jedno. Tento cieľ má v Mazde vždy najvyššiu prioritu a aj preto venovali konštruktéri veľkú pozornosť tomu, ako auto reaguje na hlavné ovládacie prvky.
Nízka spotreba, vysoká bezpečnosť
Keďže nová Mazda 6 bola vyvíjaná podľa pravidiel Skyactiv, oproti svoju predchodcovi je približne o 60 kg ľahšia. Jaj karoséria, ktorej skelet je do veľkej miery skonštruovaný z vysokopevnostnej ocele, má navyše až o 30 % vyššiu torznú tuhosť. K znižovaniu spotreby prispieva aj výborná aerodynamika s koeficientom odporu vzduchu iba 0,26 a nový systém rekuperácie energie i-ELOOP.
Ďalšie detaily až v Paríži
V Moskve sa zatiaľ predviedla Mazda 6 iba v špecifikácii pre ruský trh. Tam si budú môcť zákazníci vybrať z dvoch benzínových štvorvalcov. Atmosféricky plnený motor Skyactiv G s objemom dva litre produkuje 110 kW (150 k) pri 6000 ot./min. a 210 Nm pri 4000 ot./min. Silnejšou alternatívou je 2,5-litrový motor s výkonom 141 kW (191 k) pri 5700 ot./min. a krútiacim momentom 256 Nm pri 3250 ot./min. Väčší motor sa kombinuje výhradne so šesťstupňovou automatickou prevodovkou, zatiaľ čo pri dvojlitri je k dispozícii ako šesťstupový manuál, tak aj automat. Európsku špecifikáciu však Mazda predstaví až koncom septembra v Paríži.