BRATISLAVA 29. novembra (WEBNOVINY) – Na fotkách vidíte fotky konceptu Takeri. Ten je predzvesťou novej generácie Mazdy 6, no do sériovej podoby má ešte ďaleko. Každopádne, automobilka na tomto koncepte predstaví nový systém rekuperácie energie s názvom i-ELOOP (Intelligent Energy Loop – inteligentná energetická slučka).
Ako tento revolučný systém funguje? Zatiaľ čo doteraz autá na rekuperáciu energie využívali alternátor alebo elektromotor, Mazda v systéme i-ELOOP na tento účel použila kondenzátor. Jeho výhodou je, že za krátky čas (niekoľko sekúnd) dokáže nahromadiť veľké množstvo energie. Energiou nazbieranou pri brzdení potom dokáže poháňať klimatizáciu, audio, alebo iné „elektrospotrebiče“ na palube auta. Kondenzátor sa síce vybíja rýchlejšie ako batéria, no tá sa za tak krátky čas nestihne ani poriadne nabiť. Navyše kondenzátor nestráca časom svoju kapacitu.
Spotrebu znižuje až o 10 %
Tým, že kondenzátor sa rýchlo nabije na potrebné napätie, odbremeňuje alternátor, alternátor odbremeňuje motor a spotreba sa znižuje. Spolu s variabilným alternátorom, ktorý dokáže pracovať v rozmedzí 12V až 25V dokáže systém i-ELOOP znížiť spotrebu v hustej premávke až o 10%. Systém totiž začína ukladať energiu do kondenzátora v okamihu, keď zložíte nohu z plynu.